torsdag 3 februari 2011

Isgata

Jag fick passa huset ett tag idag medan matte och husse åkte till gubbdagiset och handlade broddar för dom tyckte det var så läskigt halt igår vid svampskogen.Efter fikat åkte vi dit igen, och jag som inte har några extra broddar kutade helst i snön bredvid vägen.Nu gick dom säkert på värsta isgatan, med de nya broddarna på baktassarna.4 broddar fram och tre bak gjorde att de gick hur stadigt som helst.Skönt att inte behöva vara orolig för dom... Lugna kramar, Ludde

2 kommentarer:

Arlo sa...

Visst är det bra när dom går stadigt och man slipper oroa sig sig hela tiden? Mina har kört med broddar i trettio år (ja, bara när det är halt alltså)så dom brukar klara sig. Själv slog jag en vurpa igår när jag glömde bort mig. Men jag klarade mig helskinnad.

Hillman sa...

Såna där broddisar borde matte oxå skaffa, för förr eller senare blir det isgata här med. Nu är det bara snö överallt och inge halt alls. Vi har fått snö när ni har fått regn, det är i alla fall bra med att bo i nordpolen, hihi.

Taxkramisar.