söndag 20 februari 2011

På andra sidan

Det tog lång tid innan vi kunde gå ut idag. Vi tog sovmorgon och efter frukosten grundmålade hussen lister. Så småningom kom vi i alla fall iväg på en promis i närområdet.Det var skönt att bara stå i solen och titta.Vi har en bra pulkabacke men ingen var där och åkte.Jag konstaterade att de flesta människor var ute, på andra sidan planket, och gick på isen.Kalvstek med gräddig svampsås till middag, och jag hjälpte till med disken... Gräddiga kramar, Ludde

4 kommentarer:

Arlo sa...

Nästa gång tar ni med en pulka så det blir lite action i backen, tycker jag! Praktiskt att vara lång så man kan se över plank. Och gräddsåsen skulle jag ha behövt på min torra pasta jag bjöds på idag. Killkram till dig!

Kasper sa...

Snart MÅSTE min matte också ta med sig kameran ut! Men hon är en sån fryslort att hon får vita fingrar när hon ska fota, säger hon.

Fast bjuda mig på gräddsås borde hon i alla fall klara, till och med kunna fota då!!!
Börjar snart fundera på att flytta igen!

Ludde sa...

Kasper! Du är alltid välkommen! Och dom säger här hemma att du får ta matte och katterna med dig också...

Freja Phaléne sa...

Vad smaskigt med gräddsås!!! Du får önska dig en pulka så du hade kunnat åka ju!!! Voff!