fredag 4 februari 2011

Bredsjö Blå

Äntligen fredag, och igår fick husse mail från Deli-butiken att dom ÄNTLIGEN fått in Bredsjö Blå. Vi handlade en STOR bit för att ha till fredagsmyset.Jag började som vanligt med ett öra.Det tar ju inte så många minuter för mig att knapra i mig ett sånt.Tyckte att det doftade härligt av osten så jag frågade matten om det var meningen att jag skulle få smaka också?Självklart lilla gubben, sa hon, här får du lite på ett kex. Det var smaskens det, så jag fick ett par bitar till. Blåmögliga pussar, Ludde!

6 kommentarer:

Arlo sa...

Värsta fredagsmyset! Men vad har dom för kolijox i glasen? Ser ut som akvarievatten! Hoppas du slapp dricka sånt!

Kasper sa...

Jaha. Nu bjuds du på Sveriges dyraste ost också. Som grisöradessert.
Ludde - antar att du snart blir serverad maten på silverfat också. Och vatten ur en kristallskål.

Jag avundsjuk.... VAD får dig att tro nåt sånt...?

..................hrm Rönninge Deli, Bredsjöost.... äsch.....

Freja Phaléne sa...

Oh vad gott det verkade!! Så du kan knapra i dig en grissnotte så fort? Här tar det nån vecka minsann...
Kram!

Elliot Kung af Upphärad sa...

Jodu Ludde, endast det bästa är gott nog... Jag får oxå ost varje dag, men vanlig prästost alltså . Husse gör en rulle till mig varje morgon av en skiva ost och en klick kaviar, det smakar inte kattskit men det är gott ändå.
Du undrade vad Hugos matte tänkte på när hon skaffade honom... kåldolmar förmodligen :-)

lagottoflickorna.se sa...

Blåmögelost, SMASKENS. Vi får också smaka sånt, närmare bestämt Blue Stilton och lite löjrom från Pite. Men det är ju bara till fredagsmys. Chipsen kan kasta sej i väggen säger mamsen. Hon undrar också vad som finns i glasen?
pussar

Hillman & Illerson sa...

Matte och husse var till Sälen igår och kom hem med en sån där blågrön ost, smarrigt värre fast den kom från Bornholm. Såna där dessärostar gillar vi franska vitlöksostar och de med gräslök är jättesmarriga och så kex förstås. Vi är nog ett par riktiga gormater eller va det heter, för vi gillar såna där gosaker. Det är nog taxen i dig som tittar fram när det gäller god mat, hihi.

Taxkramisar.