tisdag 22 mars 2011

Vår?

Igår anade jag våren i alla fall.Tätt intill husgrunden vid morbror Åkes äldreboende hade krokusen kommit upp.På hästvägen tittade leran fram på sina ställen.Ibland tittade hela sjöar fram.Det hördes porl och sorl både här och där.Idag tog jag bara med mig matten på långpromisen, för hussen har lite nytt ont i den andra, vänstra, axeln, för nu har den armen gjort en massa ovana saker och blivit trött. Inte kan han tröstäta så mycket heller, för magen är lite orolig. Jag får nog pussa lite extra på honom i kväll... Vårkramar, Ludde!

7 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Visst är det vår när krokusen blommar.
Här har vi haft +15 grader och sol idag.
Inte illa det heller.
Vov från grabbarna boys!

Arlo sa...

Stackars, stackars hussen! Vilket elände! Tur du har en matte också som kan rycka(!) in på promenader. Jag ger mig sjutton på att du också fick tvätta tassar, ben och mage idag. har jag rätt?

Freja Phaléne sa...

Skönt att det töar va? Kanske sommar om ett par månader med lite tur!!!

Kasper sa...

Nu är det ännu mer synd om din husse - håll fast honom så han sparar lite på armkraften! Tror du att han kan tröstdricka lite risavkok eller nåt... ;) Fast nu var jag riktigt elak, säger matte, och det vill jag ju inte vara.
Vi hoppas verkligen på god och snar bättring!

Samtidigt som vi kosntaterar att än har vi inte sett en enda vårblomma nånstans!!! Kanske måste leta upp nåt äldreboende nånstans - fast i så fall borde det väl fungera hemma hos oss - VAR ÄR KROKUSARNA!!???

Sigge sa...

Nu får du nog binda fast hussen nånstans så han är rädd om den "friska" armen. Tänk poå att alldeles snart är det ju lydilityhelg......

Hillman sa...

Stackars hussen ska han blir ännu mera krank, inte skojsigt alls. Bäst du lägger dig nära hussen och värmer honom riktigt mycke, så blir han nog frisker.

Taxkramisar.

Edith sa...

Härligt med krokusar! Nu får du ta hand om husse på bästa sätt så han piggnar till igen. Colliekramar