söndag 6 mars 2011

Långfrukost

Jag hade glömt hur det var förra året när det var dags för Vasaloppet.Jag gick runt kvarteret med husse redan vid sjutiden, och jag tyckte nog att det doftade vår.Matte och husse hade släpat ned sina täcken och kuddar till soffhörnet och vi hade kombinerad sovmorgon och långfrukost framför teven.Där låg vi i fyra timmar och tittade på Vasaloppet.Efter tre timmar övergick frukosten i fika, och jag måste säga att idag hade dom lyckats hitta ett helt nytt gömställe för en av Markiesarna som jag skulle leta upp.

När vi senare kom hem efter dagens promenad blev det nån slags repris på det hela som hette 5-milen i stället... Skidtrötta kramar, Ludde!

6 kommentarer:

Hector sa...

Vilken myssöndag ni haft. Jojo du det där var ett nytt ställe för att gömma godis. Vet du matte min har också hittat ett. Det var rätt skoj !

Arlo sa...

Men attans, Ludde, lyckades du inte få fart på dina panschisar alls på förmiddagen? Fast fika och markiesar låter ju helt OK. Jag bor i en familj som inte ens kan stava (!) till Vasalopp eller annan sport, så jag har aldrig sett sånt på TV. Kanske jag kan göra ett studiebesök hos dig en passande morgon?

Sigge sa...

Vad är Vasaloppet??
5 mil på TV?????
Jag springer lätt 5 mil men inte sjutton kommer det på TV inte.
Det kanske förklarar varför jag kunde gå min långrunda nära samhället utan att träffa varken folk eller hundar.
De satt alltså som dina människor och glodde på nåt. Här är ju sällan TV n på och är den på och det blir nån form av sport stängs den av direkt

Buttons sa...

Skidåkning och sport vet jag inte så mycket om, och inte bryr sig matten om det heller............jo tennis kanske, för det spelar hon själv, och jag brukar få följa med och fånga bollar........
Väldans mycket vitt ute hos dig.......det ser snyggt ut.
blötpuss

Parisercollie sa...

Ojoj vilken skidsöndag! Samma sak hos mig ... matte och husse framför TV:n redan kl 7.30 och så fortsatte det nästan hela dan. Colliekramar

Hillman sa...

Det var något liknande här men matte hade sin tjocka morgonrock på sig och husse var klädd för han hade vi vallat på morgonen. De bänkade sig således framför dumburken och vi fick vår frulle där inne. Matten och hussen tittar aldrig på någon annan sport, annat var det visst när Stenmark åkte säger matten. För då stannade visst hela Sverige, hihi.

Taxkramisar.