torsdag 17 mars 2011

Hoppsan!

Det hände en liten olycka igår. Matte hade gått och lagt sig och jag gick på sista rundan runt kvarteret med husse. När vi kom till den oplogade mörka stigen fick vi syn på ett par rådjur precis framför oss, och jag glömde alldeles bort att jag hade flexikopplet på mig.

Jag började kuta tre meter bakom honom, men när jag sedan fått upp farten fem meter framför honom, med mina 35 kilo, så släppte han inte handtaget, för då hade det nog farit iväg och slagit mig.Han såg istället ut ungefär dom stålmannen när han flyger. Tyvärr kunde han inte flyga utan landade på högra axeln som slogs ur led! Jäklar vad han skrek till!Jag stannade hos honom då och fick upp honom på fötter och ledde honom hem till matte som fick klä på sig och skjutsa in honom till akuten på Huddinge.

Jag slapp följa med, och det var nog bra för dom kom inte hem förrän klockan halv sex i morse. Det var inte något ben som var krossat, så doktorn och en sjuksköterska lyckades dra tillbaks armen så den sitter fast på axeln igen.
Nu får han inte använda den armen på flera månader. Ångerfulla kramar, Ludde!

6 kommentarer:

Elliot Kung af Upphärad sa...

Woops. Ludde, jag drog omkull Kulan förra veckan så hon skadade ledbandet i knät, tror du att man kan köpa nya ben och armar någonstans. Det är ju konstigt att våra tvåbeningar inte kan hålla balansen bara föratt vi springer lite....
Kulan hälsar till din husse och hoppas att han snart blir bra igen...

Kasper sa...

Stackars hussen, en axel ur led gör ju JÄTTEONT! Matte vet, fast hon själv inte har råkat ut för det.
Hon tycker också så synd om din husse för att det tydligen ärr högra axeln och armen som råkat illa ut. Till råga på eländet.
Skärp dig Ludde, från och med nu! Inget dragande efter rådjur! Eller katter eller nåt annat! Inte efter tikar heller!!!
Tänk på att din husse är den enda husse du har!

Arlo sa...

Ojpjojojojoj, Ludde! DET var inte så smart gjort. Hussens bästa högerarm dessutom! Fast vad skönt att du slapp sitta på Akuten med dom hela natten, det är visst bland det pestigaste man kan göra har jag hört. Då hade du det bättre hemma med tofflorna.
Hälsa hussen att vi tycker synd om honom

Freja Phaléne sa...

Nej men oj då!!! Sån tur att din husse är en förstående herre så han inte blev jätte arg på dig... Frejapussar!!!

Lukas sa...

Men stackars hussen! Du är ju en stor och vacker hund och klart att hussen flyger som stålmannen när du rusar förbi. Min matte har också drattat omkull när jag plötsligt fått för mig att rusa. Och jag väger ju bara 4,5 kg. Kram

Hillman sa...

Oj va mycke vi missat när matten varit upptagen, tur att den höll ja armen förstås, attans det där med råddjuren. Stackars hussen nu får du nog ta det lite lugnt med hussen framöver, så det inte blir fler voltor.

Taxkramisar och massor med taxpussar till hussen.