onsdag 28 april 2010

Voff

Idag passade jag huset en stund när dom handlade mat. Vi fikade ute och njöt av solskenetSedan åkte vi till torpet och tog hand om träkubbarna som låg vid gräsmattan. Husse bytte till sommardäck på bilen och jag kollade att de var runda och satt på rätt plats.Fru blåmes som håller på att inreda holken har inte lagt något ägg ännu.Matte kokade en gammal julkorv (från frysen) och potatismos till middag, men det var tydligen inte till mig.Jag fick kycklinghjärta med ägg. Vet inte riktigt om jag hade velat byta. Sedan åkte vi till Salems Hundcenter för att kolla in lite "öppen träning" men de hade medlemsmöte ikväll, och jag träffade nästan en stor schäfer. Jag drog mig lite åt sidan och höll mig en bit ifrån för han såg ganska läskig ut. Vi ska nog åka dit någon annan onsdag i stället. Burr! Hjärtekramar, Ludde

10 kommentarer:

Kasper sa...

Inte hade du velat byta inte! Inte om du fått smaka och jämföra! Vaddå gammal julkorv (även om den legt i frysen...) Kan appselut inte vara något för en gourmet som dej! Passar bättre för hussar och mattar med sina outvecklade luktsinnen, säkert smaklökar också, dom uppskattar t.ex. inte alls allt det gottiga som naturen erbjuder.
Tur att dom ger dig det godaste, dom är i alla fall snälla! ;)

Arlo sa...

Runda däck är ett måste, så där gjorde du en insats för trafiksäkerheten! Såna där hjärtan har jag aldrig ätit, ser mumsiga ut! Schäfrar är inte alls farliga oftast, Ludde! Natti-natti!

Elliot Kung af Upphärad sa...

JAg håller med Kasper... julkorv blaha blaha.. nej tacka vet jag hjärta (tror jag) :-) jag har aldrig smakat men det ser verkligen delikat ut. Jag undrar lite... det är inte så att din matte och husse mäjligen driver något pensionat så att man kan ta sig en vecka då och då och riktigt lyxa till sig :-)
Kramar från en som suktar efter hjärta

strövelstorpslagottona sa...

Bra att du kollar däcken, dom är jätteviktiga. Oj så många små hjärtan. Sp fru Blåmes har börjat bo in sej. Hoppas hon får många ungar.
pussar

Gunbritt sa...

:) det där med pensionat låter bra...Jag skulle inte heller ha nåt emot att lyxa till det i matväg ;) Och att dessutom få träffa dig!!!
MMM Drömma får man!!! (är trist att banta)
Puss Giah

kicki fohlin-svensson sa...

Tassar bara in och säger hej! Men du den där julkorven, det lät ganska smarrigt. Men kycklinghjärta är gott det också.
Är du lite finsmakare Ludde? Men man ska väl kunna unna sig livets goda.
Nu ska jag dricka morgonkaffe, men det får jag ha för mig själv nästan, Goliat kan tänka sig en slurk men Emma och Rexi de rynkar på nosen...
Ha det bra / Kicki

Malte och Snoken sa...

å va gottig mat du mumsade!!
kul med uppdatering från holken!!

Lyckopiller sa...

Hej skule gärna byta mat med dig. Min frukost idag bestod bara av uppblött torrfoder. TRIST!!!

Sigge sa...

Kycklinghjärta låter gott.
Skitmatte har aldrig serverat mej sånt.
Kanske kommer och bor nån vecka hos dej så det blir lite mer variation i kosten.

Hillman & Illerson sa...

Vicket lyxkäk du får varje dag, du är allt en riktig lyxlirare du. Förlåt att vi inte varit ute och tassat hos dig men mattes burk har varit upptagen med en massa mänskligt tråk.

Taxkramisar.