onsdag 14 april 2010

Släpp fångarna loss det är vår...

Ååååååååååååh! Matte åkte tåget till stan och köpte några olika sorters te och nya skor. Därefter gick hon och hämtade Nisses födelsedagspresent, som han ska få på fredag, och sedan träffade husse och jag henne på Gärdet där vi parkerade bilen i måndags. Idag fick jag springa lös utan koppel när vi gick på promenad!Gissa om jag träffade många olika hundar? (Det är lättare att se alla hundar om du klickar på bilderna)Jag var nog fram och hälsade på varenda hund jag såg.Åh va härligt det var att springa omkring och träffa andra! Efteråt åkte vi till hundcaféet igen, och det var nog ett dussin olika jyckar där. Husse sa att så länge jag bara har en sak i huvudet så får jag hålla mig vid deras bord, och äta var det minsta jag tänkte på fast det fanns massvis med mums för oss hundar. Nu är jag alldeles slut, så jag ska nog lägga mig tidigt... Trötta kramar, Ludde

11 kommentarer:

Malte och Snoken sa...

Men vilken toppen tillvaro du har luddet!!
vi blir så avis att vi vet inte vilken tass vi ska stå på! vill du byta din matte mot en krasslig?

Arlo sa...

Härligt med nya jaktmarker! Jaså, du kan inte äta på caféet? Är det för många dofter och tjejer månntro? Jag tor att du blir King of Gärdet snart!

strövelstorpslagottona sa...

Jädrans att du missar allt det gottiga. Det är inte lätt när det är väldofter i varenda hörn.
pussar

Kasper sa...

Tror jag ska be matte att ta med mig till det där Gärdet nån dag! Kunde väl vara skoj för henne också att få ta en tur til huvudstaden nån gång! Och för mej!!!
Fast vi är nog mest lantisar, båda två. Matte också, numera.
Du har det allt bra du Ludde, som både får gå på café och sniffa goda lukter och jaga tjejer på Gärdet!

Elliot sa...

Det där ser ju ut att vara den bästa av världar, med så mycket kompisar. Det är väl klart att man skall hälsa på alla man träffar .
Och vilket fint cafe´ du varit på.... det finns minsann inte här

Stella o Doris sa...

Vi gillar gärden och hagar, öppna ytor, där kan man ju rusa fram och att rusa fram är kul!

Vilken lyx med hundfik, det finns det då inte här....

Hillman & Illerson sa...

Det är ett lyxliv som du lever Ludde, vi får snart döpa om dig till lyxlirarn. Nä, jag är bara lite avis, här fick vi stanna hemma igår i stället för en biltur.

Taxkramisar.

Wille sa...

Tjenmoss Ludde, Wille här ! Ser att du haft en jättekul dag igår. Vilken massa kompisar du träffade ! Säger som Kasper, en ska kanske be matte eller husse om skjuts till gärdet en dag så vi kan ses och busa lite sådär som polare gör ! Det vore skoj. Alla dess hundar sedan, det är ju jättekul !

Edith sa...

Vilken rolig dag du har haft. Gärdet vill jag också åka till. Dit styr jag kosan nästa gång jag är i Stockholm ... den saken är klar. Pariserkramr

taxenmilton sa...

Hm undrar vad du har i huvudet,mn att gå på café idag igen, är verkligen lyxigt, men det det tror jag du är värd. kolla in lite tjeor till mig åxo är du snäll. Ha det jätte gott Milton

Sigge sa...

Men va med polare du har träffat!
Om det inte vore för att matte påstår sej lida av Fjollträskfobi så skulle jag se till att hon skjutsade mej både till det där Gärdet och cafeet.
Jag har jobbat hårt för din skull idag.
Finns i min blogg