tisdag 20 april 2010

Bara larv

Idag har det inte hänt så värst mycket.Jag gick ut med husse på morgonpromenaden medan matte gjorde i ordning frukosten.Matte åkte till gympan och jag låg på gräsmattan och såg till att husse vårstädade i trädgården. När matte kommit hem och fikat med oss åkte vi till svampskogen.Där roade jag mig med lite pinngnagning.Jag gjorde en godisdans med matte.Jag träffade en liten larvig kille.Han ska bli en gräsulv när han blir stor sa han. Då ska han flyga omkring i skogen! Jag tror att han bara hittade på... Larviga kramar, Ludde

13 kommentarer:

Tessan sa...

Men gräsulvar fyyy så otäckt..brrrr men den var söt:) Här har inte gjorts så mycket heller....
Från ett lite kallt och blåsigt OCH lite småregningt Linköping säger vi natti natt!

Kasper sa...

Urlöjligt - vem har väl hört talas om att larver ska kunna flyga! Önskedröm och storhetsvansinne, naturligtvis! Men det är antagligen helt naturigt att en larv larvar sig!

Elliot sa...

Uj uj vilken grääääslig gräsulv, men han såg mjuk och go ut.
Oj vad du har hunnit med mycket sedan jag var inne här...

Wille sa...

Den blivande gräsulven är ju riktigt söt ju ! Alldeles luden.
Blev det ngt extra godis då efter dansen med matte ?
Pinngnagning det ska vara nyttigt för tänderna har jag hört. Gillar det jag med.

Arlo sa...

En trevlig dag med andra ord. Gräsulven var ju ett exotiskt inslag förstås. Kram!

Malte och Snoken sa...

å vilket fint väder ni verkar ha.Vi har kallt o blåsigt o grått!
slafs

Sigge sa...

Såna där larver ser jag ganska ofta.
Matte påstår att de är så söta.
Idag så träffade jag en grinig typ som heter Grävling.
Han svor åt mej och skitmatte gav honom av MIN torkade blodpudding!
Kommer bild hos mej i kväll

Giah och Alyza sa...

Så fint du dansade med matte :)
Din larviga larv var ju rätt söt ju ;)
Puss från oss Giah och Alyza...

Hillman sa...

Du det var en luden pryl du hittade, här finns inga insekter ännu bara en och annan flyga förstås. De på marken har inte vaknat ännu, nog för kallt för det.

Taxkramisar.

Edith sa...

Matte och jag tycker det låter som du har haft en väldigt trevlig dag. Pariserkramar

Sigge sa...

Kameran har matte nästan alltid i handen.
Stackars grävling var så rädd, när matte upptäckte honom/henne så höll den på och letade mask med försökte söka skydd i busken.
Matte hoppas att den gillade blodpuddingen och jag tycker fortfarande att han inte skulle fått den.

Taxenmilton sa...

Hej Ludde jag tycker nog att larven var söt, den skulle jag nog inte bli rädd för lagom storlek för mig. Nä här är det inget ligga på trappan och kolla grannar väder. Ha det gott tax kram Milton

strövelstorpslagottona sa...

Jädrans så snyggt du kan stå. Kanske dags för blandrasutställning?
pussar