lördag 24 april 2010

Spejat

Gissa om jag sovit gott med nytvättatt täcke och lakan?Det är skönt att kunna sträcka ut ordentligt.Husse sa att upp och ner ser det ut som om jag ler. (Kanske drömde om nån tik)Frukosten var delikat.Matte hade stekt svinhjärta och ägg.Vi har suttit uppe på den övre tomten och spejat efter bilar.Jocke skulle såga ned en stor hasselbuske, och då fick vi skrika till honom om det kom några bilar.Det är ju inte bra för grannsämjan om man fäller stora grenar över deras bilar.När vi spejat klart lekte vi med stora tennisbollen i trädgården.Den bollen är visserligen några hål på, men den håller att kasta och jaga.Husse börjar bli färdig med väggen under trappen. Man kan nästan kalla det för en garderob nu. Soliga vårkramar, Ludde

10 kommentarer:

Arlo sa...

Du sover ju som en hel karl, du Ludde! Inget fel på den sovstilen. men vad har hänt med din blick på bilden med tennisbollen? Du ser ju helt rabiat ut! Din frukost tänker jag inte ens kommentera, jag är grön av avund nämligen! Och du, har din husse inte läst boken eller sett filmen som heter "Mannen under trappan". Huvaligen för ett sånt förråd!

Giah och Alyza sa...

Vilken stor tennisboll!!!!!! Jättefin ju...
Va söt du är när du sover på rygg ;) Ser jätteskönt ut i din säng!!!
Din matte får komma hit och laga frukost...Så snart som möjligt tack!!! Sånt vill vi oxå ha!!!
Nospussar Giah och Alyza

Elliot sa...

Det kallar jag tennisboll det!!!! uj ,det vattnas i munnen när jag tänker på att sätta gaddarna i den :-)
Exakt den stilen har jag oxå när jag sover..
Du jag kommer kl 9 och käkar frukost, kan du möta mig vid grinden så att jag hittar rätt.. eh förresten det behöver du inte jag går på doften av svinhjärta :-)

Wille sa...

Jag gillar din tennisboll !!!!!! Vilken kul sak att leka med, och stor som en fotboll ser det ut som ! Förstår om du vaktar den noga !!!! Det skulle jag göra !
Frukosten du fick, vet jag inte om jag gillar. Har ju aldrig provat. Vad juste av er att hjälpa till med trädfällning och bilspej ! Det är bra för grannsämjan kan jag tänka mig. Men det där förrådet under trappan, vet jag inte om jag skulle gilla. Det lät ju lite läskigt det där som Rudi sa om "Mannen under trappan".

Sigge sa...

Matte säjer också att den där mannen under trappan ska man se upp med.
Så håll ordentlig koll där.
Idag har jag varit i Skottvång.
Det var fullkomligt livsfarligt där!
Kommer hos mej till kvällen om vad det var

Becca & Olga sa...

Är det Ludde som får en sådan super frukost!?
Lyx!!!
Hälsningar

Stella sa...

Jag hoppas att det var mig du drömde om och om din matte bjuder på så fin frukost till mig så behöver du inte drömma i fortsättningen, jag kommer direkt ;-)

Malte och Snoken sa...

åååå vilken go mat du får, såg ju nästan ut som nåt matte tom skulle gilla!
Var det nån som bolla me lilla ludde sen då?
slafs

Hillman sa...

Vilken frulle du får, här blir det taxkulor och frolicar sen äter jag filigryn med matte det är riktigt gottigt. Skulle vi få sån frulle som du så skulle våra matar packa ihop säger matte.

Taxkramisar.

Hillman sa...

Glömde att kommentera bilden där du visar gaddarna, jag tror inte du drömmer om tjejer möjligtvis om nån räv eller harskrutt.

Taxkramisar.