söndag 25 april 2010

Läskiga kärran

Idag har jag varit ute i trädgården hela dagen. Visst är det kul med omväxling, men när det är dags för "leta" vid fikat, är jag inte direkt förtjust i min matte. Hon tror att jag kan lära mig svåra saker genom övning. Jag hatar när hon lägger Markies på ställen som jag inte vågar sätta tassarna på.Det är ju direkt livsfarligt att försöka nå den när den ligger på en skottkärra av plåt som kan ramla omkull när som helst om jag sätter upp tassarna mot den.TACK snälla husse - nu når jag den när jag står bredvid.Vill du bolla lite med mig? Matte gillar inte att husse stökar ner hela altanen med bygg-grejor och verktyg.Det hindrade henne ändå inte att ta ett glas vin med husse före maten. Kulor med ris, gröna bönor och leversås till mig.Matte fryser in såsen och tinar ett par bitar för att få bättre smak på kulorna. Mätta kramar, Ludde

7 kommentarer:

Becca & Olga sa...

Oj oj så duktig du är och gör sås, fryser ner och tinar till kulorna!! Gott!! ;)
Vad är Ludde för ras, han är så söt :P Han påminner så mkt om luffsen i "lady & luffsen" ;D

Arlo sa...

Haha! Det sa ju jag också efter att ha sett Lufsen på julafton. Ludde är ju en kopia av Lufsen. Men du Ludde, är det du som fotat matten och hussen när de dricker vin? Bra gjort i så fall. Jag har för tjocka tassar för att knäppa bilder.Nattkram från mig.

Kasper sa...

Åh vilken härlig mat - du har det ju nästan bara FÖR bra.... Stekt hjärta, infryst leversås...Snålvattnet rinner!

Men lite fräckt att placera markiesarna så där oåtkomligt. Dom har då idéer, dom har mattarna (vore kanske inte så dumt med en husse hos mej också, men det kan jag glömma säger matte, så då gör jag väl det).

Malte och Snoken sa...

Å vi bollar jättegärna med dig! bolla, bolla!!
Taskigt av matte o lägga godiset så tokigt men det kanske är lite hämnd för att du drog omkull henne i vintras! Mattar glömmer aldrig vet du!
slafspuss

Wille sa...

Näe det var inte snällt att lägga godisar så. Det finns ju faktiskt saker man är rädd för och det kan man ju inte rå för. En skottkärra, det hörs ju på namnet, vet man aldrig var man har. Dessutom är den urläskig om den skulle ramla och skramla !
Jaaaa Ludde jag vill gärna bolla med dig. Men det är synd att du inte bor närmare så vi kan bolla tillsammans.
Men vilken läcker mat matte din lagar ! Vilken tur du har som har en sån matte ! Ha en skön måndag nu. Nospuff

Edith sa...

Att få sås på kulorna ... supergott. Ibland tröttnar jag på mina kulor, men då lägger matte på nåt gottigt. Pariserkramar

Hillman sa...

Där håller vi med dig skottkärror är läskiga det skramlar så förfärligt omkring dem. Då hade husse och matte en bättre skottis där vi bodde förut traktor och vagn, utmärkt för taxar att åka med på.

Vi måste be om ursäkt för att vi inte varit ut under helgen för att kolla på din blogg men matte har varit upptagen med annat. Som du vet så passar inte tassarna våra till tangentbordet.

Taxkramisar.