söndag 4 april 2010

Vackert väder

Det har varit underbart väder hela helgen.Coco och en massa andra släktingar kom på påskaftonslunch.Visst är hon väluppfostrad!Snön har nästan försvunnit där vi promenerade idag.Vi firade med lite godis.Jag hittade ett ställe som luktade riktigt godis också.Matte sa att det var en död padda som jag gned mig mot.Vi hittade massvis med skogsgodis.Matte var mest imponerad av tussilagona.En fin pinne kunde jag roa mig med ett tag.Ett bortslängt rådjur fick jag inte roa mig med. Skithusse!!!! Skogskramar, Ludde

7 kommentarer:

strövelstorpslagottona sa...

Stackars lilla rådjur, vem kan slänga bort ett sånt? Men vi är helt tagna av tussilagona. Såna har vi inte sett än, men kanske för att vi inte har letat.
pussar

Wille sa...

En till som trots allt verkar haft en kul helg hitills. Stackars rådjur säger vi med, men tussilagona gillar matte och jag också.
Jo jag tror nog att Aylen också tyckte dte var skoj att vara med mig, likaså Nea. Det är roligt med kompisar.

Rudi sa...

Vilka fynd du gör i dina skogar!Fast det var synd på rådjuret, det var det! Idag vräker snön ner i Julita, all barmark har försvunnit så mattes och mina spårplaner för i dag är grusade :-(

Edith sa...

Oj Ludde ... du har verkligen mött våren. Tussilago vad fint! Stackars rådjur. Häruppe hos mig snöar det idag. Vintern har kommit tillbaka. Colliekramar

Tessan sa...

Usch jag säger som Pia,vem slänger ett Rådjur bara "sådär" ? fyyy...jag matar mina Bambis jag... Men tussilago? WOW nu blir jag avundsjuk, först blåsippor hos Sigge och tussilago hos dig...fusk!
Jaha du äcklig padda du luktade?...kan kanske vara den jag tappade när jag flög hem från Blåkulla...Ha det gott nu ska jag till köket och göra pannbiff!

Lukas sa...

Söööt hon är Coco! Vilka äventyr du har Ludde. Upptäcker massor av spännande dofter och .... ja...men våren har ni hittat. Tänk vad vi har framför oss....

Hilllman sa...

Många rådjurisar har strukit med under denna kalla vinter. Det där med paddrullning var väl inge vidare, blev det duschen sen?

Taxkramisar.