onsdag 7 april 2010

Mera vårtecken

Jag passade matte på förmiddagen medan husse var till brädgårn och köpte plankor. Har äntligen lyckats tugga igång luringen, så jag behöver inte vara sysslolös.Efter fikat åkte vi till krokiga vägen, där vi såg några gäss gå och beta.Det kom fler flygande, så det känns lite som vår i alla fall.Det fanns fortfarande en hel del snö att rejsa omkring i. Husse och matte hängde inte med riktigt när jag försvann på hemvägen, men jag hade fått vittring på middagsmaten och då blev det bråttom.Vi var på en halvö, så när dom slutat att skrika sig hesa i skogen, och istället gick framåt längs vägen där det är vatten på båda sidor kunde de se spåren efter mig, och vilket håll jag sprungit.Dom kunde också se vilken baddare till älg jag jagat upp.Tyvärr fick jag stanna efter ett tag och vänta på dom lusiga stackarna, men det fanns väl ingen anledning att börja skälla på mig för att jag försöker ordna en stek.Någon hade tydligen fått uggla till middag i alla fall.Det här vårtecknet hade kommit fram i solen.En annan huggorm låg straxt bredvid. Det gäller att se sig för var man kliver. Nu ska jag passa huset medan matte och husse går till grannen för en "prova på yoga" Vårkramar, Ludde

7 kommentarer:

Sigge sa...

Oj, oj Ludde se upp för Huggisarna nu!
De är slöa och hinner inte undan.
Här har de inte visat sej för vi har fortfanade flera decimeter snö på de flesta ställen.
Dina människor borde väl ha blivt glada för att du försökte fixa till ett par stekar

Arlo sa...

Huggormarna redan vakna?! Då måste man börja ha med cortison på promenaderna igen då! Suck! Var det kul att jaga älg? Jag har faktiskt aldrig jagat såna, bara rådjur i hundra meter eller så. Men du är ju så stor och stålig så älg passar väl dig bättre!

Kasper sa...

Jaså, du jagar älg du!? Visserlgien har du jättelånga och snabba ben, men antagligen är väl en älgs ännu längre? Det tror i alla fall matte, men hon har minsann inte alls rätt alltid! Snarare tvärtom, skulle jag vilja påstå.
Läskigt med huggormar, nån sån vill matte INTE möta, och inte jag heller, tror jag.
Suss gott - om en stund ska jag göra det också. Tidig natt idag tydligen ;)

Elliot Kung af Upphärad sa...

Mmmmm. mumma... älgfile´det är inte kattskit minsann :-)
MEEEN ormarna, fy vad läskigt, sådana har jag aldrig sett och hoppas att slippa se, fy fasen
Kramar
Elliot

Hillman sa...

Akta dig för huggisarna för de är inte någe man ska leka med. Kul att du jagat älg men jag undras hur du ska bete dig om herr älg bestämmer sig för att stanna. Det gör de nämligen här uppe, stryker öronen bakåt och frustar ilsket, då måste du hoppa undan för de är starka i sina långa ben.

Taxkramisar.

Wille sa...

Nämen fy vilken ful lång grå sak ! Är det en orm ? Den vill inte jag möta inte !
Älgar ja de ska vara stora har jag hört. hur vågar du jaga dem ? Jag skulle vara jätterädd jag ! Hästar och kossor går väl an, men älgar med horn och sån't, det vill jag inte möte alls. men du har hade en äventyrlig dag igår ser jag.

Malte och Snoken sa...

yogaövningen taxen kan ni ju redan!!
fy vilket läskigt vårtecken, han kan gott sova hela året tycker vi!!
du ska inte jaga älg då blir mattar arg, iaf blir vår det när vi jagat älg istället för rådjur...
slafsar