måndag 19 april 2010

Nisse springer 6 km

Ja, då blev det äntligen söndag med strålande väder. Matte, husse och jag åkte in till Stockholm och parkerade bilen vid Stadshuset.Jag var lite pinknödig, men förstod inte riktigt hur dom hade tänkt sig att man skulle nå trädet utan att kliva på blommorna. Kanske det var en damtoa?Hursomhelst träffade vi Nisse vid Kungsträdgården.Det fanns en och annan snygging bland åskådarna.Det här är Morrgan, som jag naturligtvis också hejade på.Friskis & Svettis hjälpte till med uppvärmningen före starten.Det behövdes nog, för Nisse hade inte hunnit träna så mycket i år.När starten gått tog vi varsin grillkorv medan vi väntade.Snart kunde vi se Nisse komma springande 300 meter före mål, och han kom in som 273:a av herrarna på tiden 29,36 minuter.När han hade fått en banan och lite kaffe gick vi tillsammans till bilen, och jag tog en drink vid Stadshuskällaren.När vi kommit hem åt vi middag och sedan skjutsade husse och matte hem Nisse medan jag passade huset. Morrgan sprang inte på tid, men han kom inte i mål före Nisse i alla fall. Min tävlingströja (som jag hittade) ska matte få ha på sin gympa. Trötta tassar, Ludde

11 kommentarer:

Arlo sa...

Jag tycker att blommorna tyder på att det var en damtoa, ja. Så det var nog lika bra att du lät bli att pinka just där. Tjejer kan vara lite kinkiga när det gäller herrbesök på damtoor. Kul att få heja på Nisse. Min matte brukar springa lopp i Stockholm men jag har aldrig fått följa med!

Lukas sa...

Åh, vad roligt ni har haft! Den där storstan är så fantastiskt vacker på våren, säger matte....och husse som ju jobbar där....jag har fått följa med husse ibland och vet inte riktigt vad jag tycker, men mest har det varit mysigt att bli ompysslad av alla supertrevliga människor som bor där. Storstadens människor måste vara Sveriges trevligaste....

Sigge sa...

Ha,ha,ha,ha det ska vara Fjollträsk som har träd i blomkrukor!!!!!!
Vi andra vi har dom direkt i marken och det är bara att pinka på

Giah och Alyza sa...

Hoppas du hittade ett annat träd eller buske att kissa vid...Inte lätt i storstan...
Tur du lät bli blommorna, dom var ju jättefina matte gillar när det växer blommor ;)
Puss Giah och Alyza!!!

Kasper sa...

En "exotisk" dag med träd i kruka bland blommor och en Morrgan som springer gatlopp... Till och med en drink vid stadshuset!
Låter helt surrealistiskt för en bonndhund som mig...
(Kan säga att min dag sett helt anorlunda ut, men matte håller på att svära sig fördärvad över dator och YouTube så jag är för närvarande utan sekreterare.

strövelstorpslagottona sa...

Vilken tur att Anders inte fick trädet över sej. Då hade det inte blivit grillad korv. Bra av dej att hålla koll så Nisse kom i mål. Du är SÅ duktig.
pussar

Wille sa...

Vilken tur att Nisse fick lite hjälp med uppvärmningen så att han peppades lite och orkade springa alla kilometrarna. Det kanske skulle varit jobbigt annars. Tyckte ni gjorde helt rätt som tog en korv medan. Man blir nog rätt hungrig av att vara i stán. Den lite "exoriska" damtoan gillade jag, men jag skulle nog också valt en annan plats. Ja det är inte lätt att vara stadshund mitt i stán inte.

Malte och Snoken sa...

hihihii damtoa!! det var det säkert!
va mysigt du o matte åt varsin korv!
nisse sprang ju som en hel gud!
vilken trevlig löpdag det där va!! utan tikar!!

Edith sa...

Nisse var en baddare till att springa. När matte bodde i Stockholm ... sprang hon Tjejmilen och ibland Lidingöloppet. Men det var längesen förstås. Ha' det så bra! Pariserkramar

Stella o Doris sa...

Synd att du inte sprang med, tror att du hade vunnit!

Hillman sa...

Usch va drygt att kuta på stan en hel dag, förstår att du är sleten. Lönen för mödan var i alla fall gott käk, för det ser smaskens ut.

Taxkramisar.