onsdag 5 januari 2011

Tack för alla råd

Tack kompisar för alla fina råd! Nu har jag provat en del av dom ganska framgångsrikt.Jag tvärstannar och ser lätt förvånad ut när husse vacklar till och vänder sig om. Wibergs staket aktar jag mig noga för.Skulle lätt kunna komma en lavin där om jag skulle pinka på nån stolpe.Väl förbi staketet provade jag att göra helt om och gå tillbaks åt andra hållet.När jag dragit klart gick jag VÄLDIGT sakta efter husse och då kunde ju inte HAN dra. Sen när vi kom hem undrade matte varför morgonpromenaden tog så lång tid, så jag har nog hennes stöd att DRA husse runt kvarteret... Hoppfulla kramar, Ludde

5 kommentarer:

Sigge sa...

Du Ludde om din husse låter dej hållas ett par månader till så kommer han att få en massa bra tips i april. Ja alltså bra för honom och ok även för dej för dra frestar onödigt mycket på nacken.

Kasper sa...

Heja Ludde, antagligen har du lyckats träna upp hussen på egen hand när det där april är här! Verkar ju gå alldeles utmärkt!
Snart ger han upp och inser att promenaderna, dom är dina, och att det är självklart att det är du som ska bestämma då!
Förresten du vet ju - "if you can´t beat them, join them...". :)
Men det kanske gäller mer för hussen än för dej, hehehe...

Hillman sa...

Enda gången jag inte stretar är om matte har godis i fickorna, hihi. För då är jag världens lydigaste, fast jag kan gå fint annars oxå men då måste kärringen be om det, hihi.

Taxkramisar.

Lukas sa...

Wow, Ludde! Ni har kanske t o m mer snö än vi härnere på Orust. Bäst att du slutar streta emot, för hussar och mattar brukar ju få som dom vill till slut. Kramar

Wille sa...

Låter som du nog ska lyckas få din husse dit du vill. Bra toppen, kämpa på nu !
Jodå här finns det också en och annan lavinvarning, men värst är nog att jag måste varna för snövallar som är jobbiga att komma över. Större lär de bli.