måndag 3 januari 2011

Nya idéer

Nu har husse fått dumma idéer. Vi gick en promis häromdagen med en lagottotjej och hennes extramatte och extrahusse. Då sa extramatten till min husse att när hon hade en Belgare förut, som också hette Ludde så fick hon honom att sluta dra genom att gå i vägen för honom tills han slutade dra. Nu gjorde husse det med mig idag på långpromenaden, så jag blev tvungen att gå bakom både honom och matten hela tiden. Sen gjorde han likadant på nästa runda. Nu är det dags för sista rundan, så jag ska se om jag kan dra BAKÅT istället. Det är inge kul att gå bakom honom hela tiden. Hur ska man då kunna ha koll på allt farligt vi kanske möter och alla tjejer? Tillbakadragna kramar, Ludde!

6 kommentarer:

Tessan sa...

Ja den grejjen är bra...när den funkar;) Har lite svårt med 2 st....Primo drar men inte Acke...suck! Just nu är Primo hel tokig pga löptikar,gnäller,drar äter inte på morgonen och vill inte ens ha bitar av frukostmackan som annars är ett MÅSTE:)
Lycka till med träningen!
Tjoflöjt!

Ludde sa...

Kan tala om att jag fick inte ikull honom nu heller. Får väl se hur länge han orkar hålla på så här - suck!

Kasper sa...

LUDDE!!!!
Låt bli att ge min matte dumma idéer! Fast ska HON lyckas hålla MIG bakom sig, då järnvägars, då får hon jobb, hehehe...
Men jag brukar ju inte direkt dra, så jag kanske klarar mig.

Ska bli intressant att se vem som ger upp först, du eller hussen!
(Förresten kan du kanske ha en massa skoj för dig där bakom, när han inte ser dig - och rätt som det är får du korn på nån snygging BAKOM dig, och då du... ;)

Arlo sa...

Men rackarns vilka idéer! Vad ska man ha hund till om han ska gå bakom...? Hussen och matten ska väl ha hunden framför sig så dom kan beundra den hela tiden! Vad ska dom annara titta på hela promenaden? Hoppas verkligen att det kommer en snygging bakom er nästa gång så du kan göra ett armknyckardrag mot henne så hussen snúrrar flera varv :) Hehehe!

Hillman sa...

Nä fy va fisit, det är klart att du ska gå först, enda gången jag går bakom matte är om det kommit mycket snö och husse inte hunnit skotta. Då kan matte få gå först och göra spår åt mig, hihi.

Taxkramisar.

Wille sa...

Hejsan !
Jojo det där trixet känner jag till, matte har gjort likadant med mig. Inte så värst kul men faktiskt, som Kasper sa, ibland dyker det istället upp ngt BAKOM oss, och då ser jag det först hahaha tji fick matte !
Jodu hon skulle nog minst dra på munnen också om hon såg dig ge dig igenom snödrivor. Jag tror hon blir glad över att se hur mycket vi trivs i snön. Ha en härligt snöig dag !