fredag 28 januari 2011

Fredagspromenad

Bara ett par minusgrader och fint väder. Dagens promenad blev på hästvägen. Mitt paddställe var synnerligen ingnidet av tjogtals med hundar sedan sist.Lyckades ta mig en rejäl gnidning innan husse kom och ryade.Han tyckte att jag gott kunde nöja mig med att plocka pinnar.Matte kastade gärna snökokor till mig.Jag kanske skulle platsa som bandymålvakt eller nåt. Just nu doftar jag tyvärr viol efter en grundligare dust med husse i tortyrkammaren... Violkramar, Ludde!

6 kommentarer:

Freja Phaléne sa...

Taskigt att du inte fick gnida mer... Fast han gottgjorde ju dig med kuliga snöleken! Vad duktig du verkar vara på det, störtsköna bilder!!!
Phalénekramar!!!

Parisercollie sa...

Tänk att mattar och hussar är så snabba på att rya när man precis har hittat en luktagottfläck att rulla sig i eller kanske lite smaskigt rävbajs att mumsa i sig. Colliekramar

Arlo sa...

Bandymålvakt, absolut! Det är tufft också, du som behöver jobba på din tuff-attityd. Det blir bra!

Ann-Margret o Vinja sa...

Taskig husse som inte lät dig snörulla :( Det som verkar vara så mysigt :) I alla fall i ren snö ;)

Duktig du är på att fånga snökocklor, du skulle absolut passa som målvakt :)

Hitta hit via Rudis blogg.

Hillman sa...

Blir violdoft när vi jyckar älskar att rulla oss i alla andra hunddofter, hihi. Skönt med bara några minus, här skulle det vara det enligt tv-vädergubbar men icke sa nicke hela 16 minus i fredags.

Taxkramisar.

Wille sa...

Nämen inte får väl husse neka dig snörulolning, vad är det för sätt. Klart en måste rulla sig bland alla andra väldofter än de som hussar gillar. För en sak vet vi ju, samma smak om vad som luktar gott har definitivt inte hussar, mattar med oss jyckar.
Tja du blev ju riktigt lång, så varför inte bandymålvakt.