måndag 10 januari 2011

Skare

Det här med omväxlande plus- och minusgrader gjorde ju snön lite spännande.Intressant fenomen att helt plötsligt kunna gå på snön utan att sjunka ned till magen.Husse förbarmade sig över mig och kastade fender utan att luras. Som tack följde jag med honom och matte till brädgården i Järna för att köpa lister. Han köpte rätt sort och jag tror att det blev lagom mycket också. Det beror ju lite på hur han mäter INNAN han sågar, för ibland har han lite otur, och då räcker de inte av den anledningen. Nattkramar, Ludde!

11 kommentarer:

Kasper sa...

För det första - en sån konstig snö du har!!! Hos mig bär inte skaren varken mig eller matte (hehehe...).
Hehehe-et gällde förstås tanken på att den skulle kunna bära matte....

För det andra, så undrar vi var i Järna den där brädgården ligger? Nibble? Har det blivit en brädgård där nu? Eller vad?

För det tredje - hoppas hussen mäter innan den här gången, och inte efter. Tror han drabbas av lite mindre otur då. :)

Arlo sa...

Nej, nån skare har jag inte sett till i Julita. sån vill jag gärna ha. Kan du skicka lite, tack?

Hillman sa...

Ja, det gäller att tvåbeningarna sågar åt rätt håll, hihi. Jaså, du har fått skare, nej det har vi inte här men massor av snö ramlar ned så det blir snöskottning igen.

Taxkramisar.

Boubou sa...

Kul att kunna gå på snön!

Arlo sa...

Hehehehe...du har verkligen snöat in på mina lunchraster, eller hur? Du kan inte släppa tanken på dom, märker jag. Nä, matten säger att hennes lunchraster går städat till. Dom är visst ljusår från mina :-)

Wille sa...

Visst är dte spännande med skare. Den bär faktiskt att gå på även här. Men just nu blir det lite si och så med bloggandet för matte har skadat högerarmen så hon har lite svårt att skriva och sådant.
Men vi roar oss vidare i snön och vårrullar- det var faktiskt riktigt fyndigt ju ! Ha det gott kompis !

Sigge sa...

Vilken skare???
Sån har inte funnits här och nu finns det bara en massa äcklig ny snö.
Din husse kanske ska användas sej av
"Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker" ifall det nu blir nåt strul med brädsågningen

Stella o Doris sa...

Det är du och jesus som kan gå uppepå :-)
Här harvi oxå skare, jättekul att se tjockmatte när hon går igenom och är på väg att ramla :-))

Ha en go helg!!

Giah med flock sa...

Här har vi IS gata överallt... Matte låg på rygg i snön/isen när vi skulle ut för några dagar sen... såg skoj ut ;) men kunde gått illa... Sent om sider kom hon upp... Sen har det varit korta promisar :( Men mycket snölek på gården!!!
Hoppas din husse fick upp listerna utan att mäta fel :)))
Puss Giah med flock.

Edith sa...

Det där med skare låter spännande. Tror inte jag prövat det. Idag har jag faktiskt haft vår med fågelsång och lite värme. Matte hittade en liten liten blå krokus i trädgården. Colliekramar

Elliot sa...

Hi hi, skaren bär mig men inte Kulan... gissa om det ser roligt ut när hon fastanar :-)