tisdag 4 januari 2011

I vägen

Tänkte att jag skulle visa hur korkad husse är när han går i vägen för mig på promenaderna.Jag la mig på tröskeln mellan köket och matsalen i morse, men det var mest matte som fick klättra över mig när jag låg i vägen. Hon skulle gympa idag fast pendeltågen hade jätteförseningar om det överhuvud taget gick några, så husse och jag skjutsade henne till stan.När vi hämtade henne vid stationen, för det gick tåg senare på dan, passade jag på att annonsera efter någon trevlig tjej på anslagstavlan. Får se om det blir nåt napp.

Husse fortsatte i alla fall att vara i vägen när vi var ute och gick på kvällen.
Det är inte lätt att försöka komma förbi en sån där tjockis som täcker hela trottoaren... Hopplösa kramar, Ludde

5 kommentarer:

Hector sa...

Håll ut, envisas med att försöka gå före. Snart ska du se att din husse ger upp. Det gjorde vår, så nu är det vi som är ute och går med honom, inte tvärtom. Matte däremot hon är lite envisare och ger sig inte i första taget. Men det gör inte vi heller !!!!!
Ett annat alternativ som brukar funka här det är att snällt finna sig i att gå bakom matte, men sedan när hon slappnar av och tror att vi förstått och därför minst anar det, då smiter vi förbi, och vips så är vi framför henne igen !!!!

Kasper sa...

Det här kan bli knepigt - men ge inte upp!

Hussen har väl knäveck som du kan buffa i- inte hela tiden utan bara plötsligt och oväntat liksom. Så att han tappar balansen och då har du din chans! Tänk på att du är en stor och tung hund!

Andra gånger kan du däremot faktiskt buffa hela tiden - väldigt irriterande för hussar, tror vi.

Du kan ju prova att sittstrejka också?
Tror säkert att du kommer att lyckas!

Arlo sa...

Det där med att knuffa till i knäveckan var ett bra tips, tycker jag. Trösklar...dom är väl byggda så att vi hundar ska ha någonstans att ligga...eller? Och din matte kunde väl vara tacksam att du fixade så hon värmde upp benmuskulaturen inför gympan genom att kliva över dig! Tacksam ska hon vara!

Hillman sa...

Ska det va så himla svårt, bara att smita mellan benen på tvåbeningarna eller tvärstanna alldeles framför fötterna så de står på öronen, det sistnämnda har jag praktiserat många gånger, hihi.

Taxkramisar.

Hector sa...

Jo vi har ju en del snö här, så det är tur att man ibland kan bara gå på plogade gångvägar och vila sig. Men det blir tråkigt i längden, så idag försökte vi göra det lite roligare genom att börja bråka med varandra när vi mötte en hund. Matte blev väldigt upptagen kan man ju säga så idag hade hon inte en tanke på det där att gå bakom eller bredvid henne.