onsdag 16 december 2009

Vinterpromenad

Vi åkte till Södertälje efter frukosten och husse och jag gick och pinkade på alla granarna på gågatan medan matte var inne i några affärer. Husse gick, och jag pinkade alltså.Sedan åkte vi till en av våra bilfria promenadvägar.Den var inte plogad, men en stor skogstraktor hade kört där så vi kunde gå i de breda hjulspåren.Min rot jag hade gömt för ett par veckor sedan låg kvar, så jag kunde smyga iväg och gömma den på ett nytt ställe.När vi kom hem hade posten kommit!Tomte-Tessan hade gjort en SUPERFIN tasshandduk till mig!Mmmmm, det luktar Acke och Primo om den, och den passar perfekt till mina tassar! TACK, TACK TESSAN! Den ska ingen få ha till något annat! Torra tassar! Ludde

9 kommentarer:

strövelstorpslagottona sa...

Det var då en sjusärdeles kulig bild när du smyger med din rot. Helsjyst tycker vi. Mamsen skrattar och tycker du är himla kul. Vilken fin present du fick. Nu har vi också snö, jättehimla kuligt.
snöpussar

taxenmilton sa...

Perfekt tasshanduk med ditt namn åsso, så kan ingen ta fel. Oj vad det har snöat här idag. Du ser verkligen ut att smyga på bilden, tur att du hittade roten och kunde gömma om den. Ha det Milton

Kasper sa...

Du har ju nästan varit i mina trakter ju! Fast jg har lie dåliga erfarenheter av den där gågatan.
http://www.belof.se/kasper-juli-15%20sept-08.htm#Spy och spa

Länken måste sitta ihop.

Hihihi, matte siter här och storskrattar när hon ser hur du smyger iväg! "Smygande hunden" - tror du skulle kunna vinna nån tävling med den bilden!

Tjusig tassduk du har fått också. Måste vara precis bara toppen för tassarna! :)

Elliot o Kulan sa...

He he Kulan skrattar på sig... hon läste fel: Hon tyckte det stod att "du och husse gick och pinkade på alla grannarna," ja då hade väl iallafall inte husse varit så populär i grannskapet :-) Tack för länkarna säger Kulan, det var intressant.Hon är säker på att det inte var nån räv men men vad det var vet vi inte. Ser vi fler spår så skickar jag ut Kulan så får hon lukta :-)
Snökramar
Elliot

Malte och Snoken sa...

Å vilken fin tasshandduk!! Jättestilig! Julröd o fin!
å va me snö ni har! Vi har nästan lika mkt vi idag åsså har vi storm så klart här nere i skåne...suck!
slafspussar så här på morgonkulan (din alltså)
ps! tur du redde ut vem det var som kissa på granarna i stan!

Sigge sa...

Ha,ha,ha matte läste lika illa som Kulan och trodde också att du och husse pinkat på grannarna!
Smygbilden är jätteläcker!

Rudi sa...

Bara att hålla med: du smyger ju som en riktig indian! Tasshandduken var en väldigt fin och praktisk julklapp tycker jag. Och nu när snön har kommit kan du ju hålla den alldeles ren. Visst är det lyxigt att bara kunna gå rakt in utan en massa tassjox varje gång?
Klapp-puss från mig

Hillman sa...

Vilken tjusig tassduk du fått, röd och grann, riktigt julig. Det är bra att få tassarna torkade när man kommer in, i fall man gått där de saltat för det gör ont i tassarna det.

Taxkramisar.

Tessan och pälsbollarna sa...

Haha här kommer 3:e personen som läste lika fel först!! att du och husse skulle gå omkring och pinka på grannarna...ja det skulle se ut det:)
När du smyger så ser du lite ut som Lucky Luke´s hund ...hette han Rattata??Jäkligt kul bild iallfall:)

Om du ber matte skölja av handduken så förvinner plasten som finns kvar i bokstäverna, det räcker med att ta en svamp ( inte kantarell;) ) och dutta med vatten, plasten löser upp sig som i ett vips! Kul att du gillade den...

stora nospussar på dig grabben! Hälsa husse och matte oxå!