söndag 13 december 2009

Lussemorgon

Knäppgökarna här hemma steg upp nästan mitt i natten och gick ned klockan sju för att äta frukost. Vi tittade på en massa vitklädda figurer som sjöng, och det var rätt mysigt. Jag slängde i mig kycklinglevern och satte mig snällt vid kortsidan på bordet som jag brukar.Idag fick jag lussebullar till efterrätt.Det smakade smaskens. Sedan fick jag både ost och leverpastej som efterefterrätt. Vi gick och la oss igen när luciaprogrammet var slut och gick upp lagom till kaffe och "leta Markies". Sedan gick vi ned till vårt lilla centrum där det var julmarknad. Husse och matte handlade lite godis och hembakt och jag hälsade på både folk och hundar. Jag fick provsmaka en jättestor bit lagrad Kvibilleost. Mmmmmm! Så´na här dagar vill jag ha fler av. Ostdoftande julpussar! Ludde

PS Ber om ursäkt för några missvisande (visar inte missar) länkar på julgodis som går till Dansukker, som äger Sockerbolaget i stället för till min blogg. Det kan ju
ändå vara intressant i dessa tider... DS

8 kommentarer:

strövelstorpslagottona sa...

Så mysigt med lussemorgon. Här blev det ingen sån för vi sov. Gottigt med lussebullar. Skicka hit lite snö, vi behöver det.
pussar

Sigge sa...

Marknader ute är ok om man vet att de är ute.
Men matte och Monica var lovade platser inomhus och alltså inte klädda för att stå ute i en massa timmar.
Väldigt märkliga bortförklaringar var det också så det var första och sista gången matte var där.
Lucia har jag inte sett nån men människovalpen Oliver sjöng alla såna sånger för mej i fredags.
Förresten länken i kommentaren hos mej den leder inte hit utan till Dansukker!

Kasper sa...

Vi sov, både matte och jag, så vi såg ingen lucia. Fanns ingen där vi var och hälsade på heller. Men jag fick i alla fall en kaka!
Fick vara glad att jag överhuvudtaget fick följa med. Har annars passat huset en hel del på sista tiden, tycker jag! Och aldrig har matte med sig nån doggybox hem heller...

Rudi sa...

Här hos oss stiger vi upp klockan 5 varje vardagsmorgon så på helgerna passar vi på att sova lite längre.Lucia gick oss alltså spårlöst förbi, om man inte räknar alla roliga bloggkompisars lussefirande som vi tittat på förstås! Mest tumlat om i snön, som sagt.
Snöslafs från mig!

Malte och Snoken sa...

å va mkt gottigt du fick på lucia! lät mysigt med julmarknad! du har en sån bra ståhöjd för å va tax du ser liksom mer vad som händer på borden o vi misstänker att det är lite lättare å komma över gosakerna oxå? ellr?
slafspussar
ps! här snöar det i skåne idag o är kallt brrrr!!!

Hillman & Illerson sa...

Va mycket smaskens du får, du har det väldigt bra som får följa med på julmarknad oxå. Det har vi aldrig varit på men smask brukar vi få ändå. Det är roligt med julen för då finns det alltid någon som kan klia på en kelen tax.

Matte hälsar och tackar för länken till godiset, för här gör matte och husse allt som vi ska äta av det söta i alla fall.

Taxkramisar.

Giah sa...

Snö här med :) Gillar det!!!
Fast lite kallt blir det ju med så lite päls...Får be matte köpa täcke till mig ;)

Puss Giah

Tessan sa...

Så mysigt ni haft det då! Ja vad vi gjorde i går såg du ju....:) Första gången jag missat att ha glitter i håret!
I morgon ska jag lägga ngt på brevlådan;)

Kramis på er!