fredag 16 december 2011

Regn

Gissa om det var blött ute idag?När husse och jag kom hem efter långpromenaden var jag blöt ända in på skinnet och vad tror ni att han hittar på då? Jo, vi går direkt till duschen, för vi var ju redan våta, sa han! Hur dum får man va? Men som en snäll och lydig hund höll jag honom sällskap i duschen, trots att han gnuggade mig med schampo där bak. Där fanns visst nåt minne från effekten av det smärtstillande medlet, sa han. Skitmedicin tycker jag.Efteråt låg jag och torkade hos matte och doftade viol.Sedan var det dags för fredagsmys.Det var bäst att hjälpa matten med middagen också. Skinka, sill och leverpastej och ett kok av den sista egna Amadin-potatisen. Jag slapp sillen.I år har husse ställt granen på altanen. Undrar om det är för att jag inte ska behöva gå så långt när jag måste ut? Violkramar, Ludde!

8 kommentarer:

Vi i Kasperian sa...

Oh Ludde, så du ser ut på blöta bilden! Stackare!!! Jag menar du är fortfarande jättetjusig, men så liksom melankolisk...
Doftade viol... jaja, vad allt får man inte stå ut med! Finns det verkligen inget schampo med mer manlig doft? Åtminstone!!
Fast kökstjänsten och fredagsmyset - toppen, förstås!
Jag fick mitt mys på dan, så det har blivit lite dåligt i kväll. Blir kanske nåt lördagsmys i stället. :)

Emma o Malte sa...

Fy vad blöt du måste varit där!! Och vad märkligt att få duscha direkt efter du varit ute och redan blivit blöt, fast här brukar det vara samma visa faktiskt.. Och vilket gott fredagsmys du fick! Kramis

Sigge sa...

Men stackars dej!
Var självklart fullkomligt onödigt med en omgång i tortyrkammaren!
Din husse borde faktiskt ha tänkt på att du redan är skadad i tassen och inte försök skada dej ännu mer.
Men väldogt omtänksamt att ställa granen på altanen så du inte behöver gå så lång!

Eva sa...

Förlåt!!!
Jag började faktiskt skratta när jag fick syn på pannan och ögonen dina när du precis blivit uppladdad.
Stackars Ludde!
Hoppas att du slipper duschen idag i alla fall, när du nu redan ÄR fixad, trots att det är så'nt där supertristäckligt väder i våra trakter idag igen.
PUSS!

Arlo sa...

Oj, två gånger blöt på samma promenad? Fick du duscha trasiga tassen också? Viol i rumpan...nä...nu får du sätta ner tassen och be om Old Spice nästa gång!

Lukas sa...

Din blick, Ludde, säger mer än tusen ord.
Massor av regn/blötsnö-kramar från Lukas

Hillman sa...

Nu tror ju inte jag att hussen och matten blir så glada om du markerar med en etta på altangranen, fast det klart är det brådis så är det, hihi.

Det där med fredagsmys, är härligt jag smaskade på mina leversticks och tvåbeningarna åt godis under vårt fredagsmys.

Taxpussar.

Grabbarna boys sa...

Vilken tyckasyndomblick du har Ludde!!
Vi trodde bara att det var vi cockrar som kunde visa den så bra.
Sen att behöva duscha när man redan är blöt.....ja, det är vardagsmat för oss.
Kan hända att vi hamnar i duschen mer än en gång om dagen!!!!
Tänk, att då kan det finnas 6 stycken tyckasyndomblickar....det du!!
Ha en fortsatt bra helg.
Vov från grabbarna boys!