lördag 10 december 2011

Förhandlingarna avslutade

Det förhandlas ju på många ställen nu. I Sydafrika förhandlar man om miljön, i Bryssel förhandlar man om eurons framtid och här hemma hade husse och jag förhandlingar i natt. En riktig nattmangling skulle man kunna säga. Som ni vet åkte tratten på igår efter att jag hade justerat bandaget lite.När jag skulle gå ut nästa gång byttes tratten ut mot en riktig sko på den trasiga tassen.Efter promenaden vaktade husse min tass som en hök så jag kunde inte slicka det allra minsta på den.Han skulle prompt vara precis bredvid mig hela kvällen.När vi gick och lade oss åkte fåntratten på igen, och tre timmar senare när dom förstod att jag inte tänkte lägga mig ned med trattfan på skallen började förhandlingarna. (Hur kul är det att försöka sova med en hund som står och piper i en megafon tre timmar i mörkret?)Vi enades om att om jag hade husses socka på tassen och inte slickade på såret så skulle jag slippa tratten.Det är visserligen lite halt med sockan i trappen, men jag tar det försiktigt.Hur sockan blivit fuktig vet väl inte jag, det har ju regnat hela natten!Vid frukosten konstaterade jag att alla hade sovit gott sedan tratten försvann.Jag fick faktiskt vara utan strumpa på dagen eftersom jag är en mycket skötsam hund. Strumpdoftande nattkramar, Ludde

8 kommentarer:

Sigge sa...

Bra jobbat Ludde!
Du kan nog börja jobba som förhandlare.
Så klart du inte kan sova med en sån där löjlig fåntratt på skallen!

Emma o Malte sa...

Vad bra att du fick slippa tratten! Det är ju inte lätt att ligga ner med en sån på huvudet.
Men tänk ändå vad skönt att få ha husse o matte hos sig hela tiden när man inte mår riktigt hundra!
Kramis

Arlo sa...

Hussen är ju värsta livvakten ju! Han viker ju inte från dig sida. Bra jobbat! Att sova med megafon på huvet måste ju vara stört omöjligt, att förhandla med sömniga människor måste också vara en utmaning. Respekt!

Eva sa...

Vilken underbar husse du har! Jättego' bild på er där han ligger bredvid och vaktar din tass. Var glad för det du, då blir den nog bra fortare än om du pillar med den hela tiden;D
Håller inte riktigt, riktigt med Rudi dock; JAG tror att det kan vara väldigt SMART att förhandla med människor som vill sova! De ger nog upp fortare då...
PUSS på dig och onda tassen!

Lukas sa...

Söta, fina, tappra Ludde. Du är bara så underbar!
Tröstkramar från Lukas

Grabbarna boys sa...

Du är ju världens skönaste kille Ludde.
Hälsa din matte och husse att de är lika sköna de också!!
Vov från grabbarna boys!

Vi i Kasperian sa...

Ojojoj, du har då den snällaste husse som finns! Du kan säkert få honom att sova då där bredvid dig hela natten, om det skulle behövas. "Hålla handen..."
Oj, så söta ni är. :)

Du måste i alla fall vara mycket bättre, eftersom du inte behöver ha strumpa på dagen.
Hoppas att du sover gott nu, "Ludde-Trattfri"!

Hillman sa...

Stackars dig och stackars matten och hussen, de där trattarna är rena eländet det kan jag intyga och matten med. Fast du gör ju inte som jag som skrek för full hals, samtidigt som jag sprang baklänges i hundra blås runt köksbordet. Jag var fullt och fast övertygad om att de tänkte ta livet av mig, sen slapp jag tratten, hihi.

Taxpussisar.