måndag 26 december 2011

Paket

På juldagen åkte vi hem till Coco och åt jullunch.
Lilla Os pappa tog prinsesskort på Coco.
Sedan lekte vi i hennes rum.
Lilla O lagade mat på Cocos spis.
Cocos pappa hade hängt upp en massa vackra saker i trädet jag inte fick använda.
Det var ju synd, men det var kul att få paket som jag kunde öppna själv, fast jag gillade inte att vänta medan dom läste verserna.
Det blev i alla fall en hel del godis.
En grisfot och ett öra på en gång!
Det var mycket folk på pendeltåget hem, men jag lyckades ordna en bra plats med utsikt över en Cavve på sätet bakom husse.


Mitt i natten kom Dagmar och blåste ut allt ljus.
Matte fick koka vatten på vedspisen till oss, och lilla Os pappa kom och hämtade i ett par termosar för att göra välling. Nu har vi får tillbaks elen, och om en liten stund ska jag gå tvärs över gatan och passa morbror Bosse ett tag, så vi säger GOTT NYTT ÅR redan nu... Blåsiga kramar, Ludde!

13 kommentarer:

Vi i Kasperian sa...

Oh, min virrmatte har visst tagit fel på ett dygn! Trodde inte att det var dags för Bosse-passning förrän någon dag senare!
Hoppas i alla fall att du sköter om Bosse ordentligt, så att han orkar gå ut med dig, och så önskar vi din matte och husse varmt, skönt och härligt väder och en massa sköna bad och god mat och dryck! Och naturligtvis också att tiden ska gå riktigt fort så att dom snart kommer hem till dig igen!
Ha det jättebra, allihop!!

Eva sa...

Va???
LÄMNAR de dig i storm och allt?????
Hjälp och jösses! Skulle jag aaaldrig klara, inte ens med en Bosse!
Hoppas att ni har det toppen allihop. Och att det slutar blåsa för jag tycker det är superläskigt:(
Assar

Emma o Malte sa...

Fick du smaka maten som Lilla O lagade?? Såg smaskigt ut!
Och det var inte dåligt att få BÅDE grisöra OCH grisfot!! Kunde vi inte fått fira jul hos dig istället?
Hoppas det går bra med Bosse-passningen! Kramisar

Arlo sa...

Det där var riktigt riktiga julfoton, tycker jag! Jag fattar allt att panschisarna tänker flyga söderut igen och lämna dig och Bossen i sticket. Hoppas ni får en riktigt mysig nyårsafton tillsammans!

Grabbarna boys sa...

Vi håller med om att det var riktigt fina julfoton.
Hoppas nu att Bosse passningen går alldeles utmärkt bra.
Och en liten sak till bara....vilken tur att ni hade en vedspis när Dagmar tog er ström!!
Vov från grabbarna boys!

Gizmo sa...

Den där Dagmar tanten var snäll mot vårat samhälle men grannsamhället var visst mörkt ett tag har jag hört..
Coco är dådå den sötaste lilla tvåbening jag sett..
Grisfot??? SÅNT har jag aldrig testat jag håller mig mest till öron och knorrar.. fniss

Hillman sa...

Tur att ni har vedspis, hur skulle du annars fått mat, när nu Dagmar stal strömmen för er. Hon gjorde samma sak här med så hussen kokade morgonfikat på vedspisen här hos oss, fast den ser inte ut som din förstås.

Taxpussar.

Hillman sa...

Ja, det är åldern, hihi jag glömde att önska dig ett Gott Nytt År, oxå hoppsar att du får det musigt med morbror Bosse.

Taxpussar.

Wille sa...

Jojo den där stormen har visst farit fram rätt hårt på en del ställen ser jag. Hos Rudi har ledningar rasat ner, och hos dig blev det strömlöst. Kasper har jag inte hunnit kika in till än, men ska snart.
Här hemma har vi mest märkt att det blåser ordentligt.
Matte sa att det var strömlöst en stor del av vägen när hon åkte hem från jobbet här om dagen.
Idag har det varit urtrist väder regnat och blåst ! Inget skoj promenad väder precis. Vad skönt att din tass blivit så pass bra att du slipper sockan i alla fall.
Ha en skön helg nu !

Hector sa...

Tänkte bara passa på att önska dig Ett riktigt Gott Nytt År !

Floridatjej o Buttons sa...

kikar in för att önska dig ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR.
blötpussar från mig, och kramar från Matte

Giah med flock sa...

God fortsättning på nya året<3
Pussar från Giah med flock<3!!!

Gizmo sa...

God fortsättning från mig och matte. Hoppas ni har det bra