måndag 5 december 2011

Ensamen borta

Tänk att annars trugar dom alltid i mig frukost på morgnarna och ger mig leverpastejsmackor, ost och annat gottigt. Idag blev det bara vatten! Verkade lurt på något sätt, och direkt efter frukosten åkte vi till Animalen i Södertälje och slog oss ned i väntrummet.Det fanns många spännande dofter där. Efter en stund fick jag komma in i ett rum och hälsa på veterinären Céline, som berättade att jag inte hade någon feber. Hur hon visste det tänker jag INTE berätta. Hon tittade på min trasiga tass och sedan på örat som den där surgubbehunden i rastgården tydligen bet i fast jag knappt märkte det. Sen gick hon och jag till ett annat rum, men det tänker jag inte berätta om förrän ikväll när husse och matte förhoppningsvis har varit och hämtat hem mig... Lätt skärrade kramar, Ludde!

9 kommentarer:

Hillman sa...

Blir man biten av en annan hund så får man en spruta, det vet jag som fått det förr. Gör man illa tassen så det blir kossadoktor besök, då kan man få strut. Hoppas att du slipper både det ena och det andra. Bästa hederstaxen får ju inte bli sjuker, då blir jag lessen.

Taxpussar.

Emma o Malte sa...

Hoppas allt gått bra idag, Ludde! Att vara hos veterinären är aldrig roligt, men de är duktiga på sina saker!
Krya på dig kramar!

Quila o Ronja sa...

Hoppas allt går bra i dag!
Anledningen till att jag frågade om rasen, var att vår tidigare hund, Gaston, såg precis likdan ut. Han var ganska långhårig, men vi klippte ner honom med jämna mellanrum. Här finns några bilder på honom. Gaston var en blandning av bearded collie och golden. Supertrevlig hund.
http://quilaoronja.com/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=3&Itemid=16
;-)

Vi i Kasperian sa...

Oj Ludde, fick du stanna! Det betyder förstås att dom måste grejsa lite med dig. Sy ihop nåt, kanske?
Stackare - men sen blir du bra!
Fyyyy för både surgubbehundar och glaskastmänniskor!!!!
Hoppas du FORT blir bra. Och att du slipper tratt, för det är inge roligt!

Arlo sa...

Men ATTANS! Blev det så illa?! Stackare dig! Stanna kvar hos veterinären...det är inte kul. Det fick jag göra efter min rotfyllning och jag grät i alla timmar.
Nu väntar vi spänt på rapport om dit snabba tillfrisknande, grabben!

Hector sa...

Hoppas du har piggnat till nu killen. Att vara hos veterinären är ofta jobbigt och intressant på samma gång, verkligen blandade känslor där.
Tröstepussar från mig !

Grabbarna boys sa...

STACKARS dig Ludde.
Åhhhhh vad vi tycker synd om dig.
Hoppas du har fått komma hem nu till din matte och husse igen!
Tusen miljoner VOV kramar från Grabbarna boys!

Sigge sa...

Men Ludde då!
Att det skulle bli så illa att dú måste vara kvar hos vetten.
Håller tassarna för att allt slutat väl för dej!

Nisse sa...

Men Ludde lilla, som det kan gå. Stackars dig, både jag och Greta tänker på dig och matte. Vilken tur att du blev så fint omplåstrad av matte. Jag kan förstå att det känns lite konstigt att gå med en sådan på tassen när man aldrig annars gör det. Det vore ju som om jag skulle gå utan min tomteluva.

Hoppas du snart får komma hem från veterinären. Så lurt det blev på morgonen, men tur att du hade koll på att det inte var någon vanlig morgon där när ni åkte iväg.

Krya på dig Ludde-vännen! Många klappar och kramar från mig och Greta.