fredag 2 december 2011

På gott och ont

Matte bestämde sig för att jympa på en fredag också, så husse och jag gick runt på stan i två timmar under tiden. Inte en bild tagen, men vi träffade en väldans massa olika hundar längs parkvägarna, på trottoarerna och i den vanliga rastgården. En surgubbehund försökte mucka gräl med mig, men hans husse blev arg på honom efter ett par försök. Då sa han till sin hund på skarpen att ligga ned, och då passade jag på att nosa honom i baken. DET tyckte han inte om, men hans husse sa att det bara var bra för honom att lära sig att inte mucka gräl med andra. När vi kom hem upptäckte husse att jag hade skurit mig i ena framtassen och blödde lite.Med mattes hjälp fick han dit ett bandage med lite blodstillande vadd i och en av mattes strumpor runt. Gissa om jag kände mig ynklig?Ett fredagströsteöra fick jag, men jag kände mig inte särskilt sugen på det.En kvart senare har jag nästan somnat.Ytterligare en kvart senare.Efter femtio minuter har jag gått och lagt mig i bädden istället.Fem timmar senare, efter att försiktigt ha tuggat bort bandaget och varit ute på en kort promenad smakade det bra.Om jag ligger still nu så blöder det inte längre och nu ska jag sova mig bra tills i morgon... Ynkliga kramar, Ludde!

8 kommentarer:

Vi i Kasperian sa...

Men Luddeskrutten då, en sån otur att skära sig! Det borde väl förresten vem som helst fatta, att man inte kan äta grisöra när man har en tass i bandage!!!
Var förresten väldans bra gjort av dig att nosa den där surhunden i baken - kunde han gärna ha!!!

Edith sa...

Stackars dig Ludde, först träffa en surgubbe till hund och sen skära sig. Vilken tur att du repade mod och åt upp ditt öra till slut. Trevlig lördag! Colliekramar

Arlo sa...

Jösses! Vilket öde en fredag! Håller med att såklart man inte kan tugga öra med fotbandage. Stackare, stackare dig! Måtte du ha självläkt till idag så livet går tillbaka till det normala igen! Killkram till dig från mig!

Hillman sa...

Din stackare, usch för tvåbeningar som kastar glas omkring sig lite hur som helst. Hoppsa att det inte blir att blöda någe mera, du behöver nog dojor när du är på stan, finns visst såna där som polishundar har.

Tröstetaxpussisar i mängd.

Emma o Malte sa...

Men stackars dig, vad har du råkat ut för!!! :-( Jag lider med dig, visst är det hemskt att bli skadad.
Hoppas du är bra i tassen idag så att du kan äta dina öron utan problem!
Krya på dig kramar från oss!

Sigge sa...

Aj, aj, aj Ludde!
Sånt där har jag också råkat ut för och varit sjukskriven.
Värst r faktiskt mänskliga påhitten med strumpa och annan skit.
Hoppas att det läker snabbt som attan nu

Grabbarna boys sa...

Att ha aj aj i tassar mm är inget vidare ju.
Det vet vi då Vilgot gnäller o piper mest hela tiden då man rör hans ben o tassar!
Hoppas ajaj:et är borta nu!!
Vov från grabbarna boys!

Wille sa...

Nämen Ludde din stackare, det var ingen rolig dag du hade i fredags. Hur är det med tassen idag då ?
Du den däringa surgubben till hund han behöver nog lära sig lite artighet och etikett, så det var toppen att du visade honom hur man gör och hur man hälsar !
Hoppas du får en bra söndag nu grabben, ta hand om dig och bit inte sönder bandaget det är dumt.