måndag 5 december 2011

Hemma igen

Kvart i sex på kvällen kom dom och hämtade mig.Gissa om jag var groggy?Snälla matte, inte en sekund längre på det här stället sa jag.Dom skickade med en hel påse full med bandage och plåstergrejor, och världens största nattmössa! (Aldrig att dom får på mig DEN DÄR tratten!)Tur att det var mörkt så ingen såg mig gå omkring med bajspåsar på foten när vi kom hem.Jag fick i alla fall falukorv på middagskulorna.Sen knoppade jag ett tag, och nu ska jag gå och lägga mig.Dom tyckte inte det var någon idé att sy i trampdynan, utan dom gjorde bara rent såret och la om förband. Örat gjorde dom också rent och sen fick jag några sprutor. I morgon ska jag köpa medikaniner på apoteket och om nån vecka ska jag på återbesök (tror dom). Nattkramar, Ludde!

8 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

AAAAAJJJJJJJ, det där måste göra dundrans ont.....vi hade nog haft tusen gånger värre ont än du Ludde.
Iallafall Abbe.....han tål ingenting den grabben!!!
Hoppas du kan sova inatt.
Vov från grabbarna boys!

Arlo sa...

Gushelovotack att du är hemma igen med foten och örat i behåll! Jag har varit såååå orolig! Snyggt bandage, det ser attans slitstarkt och segt ut. Kanske det inte går att pilla bort? Men du, närbilden på din trampdyna skulle ju kunna platsa på nåt skrcäkkabinett...Huuuuu så ont det ser ut!
Du är min hjälte nu! Sov gott!

Vi i Kasperian sa...

Du, det där såret ser ju jätteläbbigt ut! Så ont du måste ha haft, och antagligen fortfarande har!
Den där tratten - om jag var du skulle jag ha den på mig när jag är utom synhåll för tvåbeningarna! Jag har haft tratt i flera dagar. inte nu förstås, men tidigare. Man vänjer sig, jo, det gör man faktiskt!!!
Inge bra att slicka på såna där sår, mycket bättre om dom läker!
Skönt i alla fall att du är hemma igen!!!
Sov gott nu, tänk på att i morgon är du en hel dag närmare din alldeles-bra-i-foten-dag!

Sigge sa...

Aj, aj, aj det där ser ONT ut!!!!!
Låt nu bli att pilla på bandaget så kanske du med tur slipper den där otäcka nattmössan.
Hoppas du inte är alltför bakis idag

Emma o Malte sa...

Vi håller med de andra!! Det där såret ser ut att göra JÄTTEONT!!! Hoppas verkligen att det läker fort så du slipper det onda, o att ha bajspåsar på tassarna.
Hoppas du sovit gott i natt!
Kramis

Hillman sa...

Ajajaja, vad du har gjort dig illa, det däringa såret skulle nog varit sytt men eftersom du gått med det några dagar så går det inte liksom. Din stackare, det krävs mera än dalafilé som plåster du får sätta ned den friska tassen och kräva det bästa du vet.

Kryapådigtaxpussar i mängd.

Gizmo sa...

Men stackare.. Det där ser inte kul ut alls.. Hoppas det läker fort. Du är värd OXfilé som är så duktig. Jag hade nog pillat bort bandagen i ren frustration.. Du är bra duktig du... Krya på tassen nu.
Försiktiga nosbuffar från mig

Eva sa...

Men...!!!!!
Nu är jag ÄNNU surare på min knasiga uppkoppling för jag har ju hållit på att missa hela dramatiken!
Stackars, stackars, STACKARS lille Ludde!!!
Dumma hunden och trasig tass och fransigt öra och sticketant och tratt och så BAJSPÅSE på tassen! Hur eländigt kan det bli egentligen?
Håller alla tummar och tassar och tår att det redan idag känns lite, lite bättre.
Massorpussar!!!