söndag 23 maj 2010

Ugglor i mossen

Anita och Tore kom vid tretiden igår.Anita hade med sig en förskräcklig brummande hunddödarmaskin. Med utnyttjande av mina mest ålliknande krumbukter insåg matte och husse att det nog inte var läge för att använda den på mig. Dom kopplade av på altanen tillsammans med mig istället och vi åt en god middag sedan.Konstigt nog tog inte Anita med sig maskinen när hon gick så jag anar ugglor i mossen.Idag regnar det så matte har varit ute på snigeljakt. Senare på dagen ska vi på födelsedagslunch, för Anders och Jocke, mina människobröder fyller år. Förväntansfulla kramar, Ludde

8 kommentarer:

Arlo sa...

Jaså du lyckades åla dig från snaggningen! Bra gjort! Beundransvärt! Jag gjorde ju mitt bästa hos trimtanten men där kunde man inte komma undan. Och som sagt matte har en sån där maskin, men vet inte hur man använder den. Det är bra!

strövelstorpslagottona sa...

Bara att vänja sej vid denna tortyr. Vi kan trösta dej med att det inte är farligt alls. Du behöver bara vänja dej vid ljudet. Lycka till
pussar

Kasper sa...

Oh Ludde, bit ihjäl otyget!!!!!!
Du märker väl att du till och med har gudarna på din sida - vem behöver väl snaggas nu, när det blivit kallt igen!
Så snälla gudar, tänk på Ludde även i fortsättningen! (Eller slå hans tvåbenta med insikt och förnuft!!!)

Hillman sa...

Jaså klippen blev kvar hos dig, ja men den är inte farlig, rätt skönt när det är klart jag lovar dig. Det luvar inte och det går fort, visst den brummar men det gör bilen med och den åker du ju gärna i.

Taxkramisar.

Lukas sa...

Hua...jag darrar i flera dagar efter att jag upplevt denna tortyr...men matte tycker att jag blir fin. Nu är det dags, säger hon. Bort med allt som gömmer fästingar och får mig att flämta av värme...

Stella o Doris sa...

Det är bra Ludde, HÅLL DIG BORTA från den maskinen till varje pris!!!

Hoppas ni haft en trevlig födelsedagslunch!

Malte och Snoken sa...

hmmm gräv ner den där otäcka maskinen!!
grattis till människobröderna!

Becca & Olga sa...

Hihi, ja de där hunddödar maskinern akan vara rikigt otäcka! Tihi ;)