tisdag 11 maj 2010

Hästvägen

Det blev faktiskt lite uppehåll igår så vi kunde gå på promenad.Vi åkte till hästvägen där jag inte varit på ett tag.Det fanns mycket nytt att sniffa på.Där hästarna bor måste man gå sakta.Utmed vägen bor en pippi som verkligen haft tur.Matte är faktiskt ganska bra på dragkamp fast hon är tjej.Vid middagen frågade matte om jag ville ha några pannbiffar med riven morot till efterrätt.Klart att jag ville!Mumsigt med gräddsås till.Jag passade på att hjälpa till med disken också. Gräddiga pussar, Ludde

8 kommentarer:

Ville sa...

Hej Ludde.
Matte tycker att du är en riktig sötnos ;)
Vi anmälde aldrig men nu vet vi iaf var han bor den elaka hussen.

Arlo sa...

Hästvägen låter spännande, tycker jag. Och det är bra att ni får lov att slå av på takten när ni går förbi hästarna. Hämta andan lite. Pannbiff...mmmmmmmmm.....nu kurrar det i magen fast det är mitt i natten, nästan! Sömniga kramar från mig!

Elliot Kunf af Upphärad sa...

Vet du Ludde, hela Kulan luktade goda pannbiffar när hon kom hem från jobbet idag. Restaurangen på golfklubben har ju öppnat nu så hon luktar väldigt gott varje dag när hon kommer hem :-)

strövelstorpslagottona sa...

Så mumsiga biffarna såg ut och gräddsås sen. Jädrans lycko du är.
lyckopussar

Kasper sa...

Bra att du går sakta, så att du inte skrämmer hästarna!
Ja, DEN pippin har verkligen haft tur - men nog var det nära ögat... ;)
Pannbiff med gräddsås. Säjer ingenting, jag...

Hillman & Illerson sa...

Du har allt världens bästa matte, som gör så mycket god mat till dig. Den där pippisen han hade tur som inte blev hemlös.

Taxkramisar.

Wille sa...

Men vad du har hittat skojiga saker där hos dig. En fågelmamma med 3 blivande barn, en väg med en massa hästar och utöver dte så får du hjälpa till att diska ur stekpannan me dgod gräddsås. Gissa om det kurrar lite i min mage också.

Malte och Snoken sa...

jahaja gräddsås minsann... vasa? nä vi är inte ett dugg avis...
så ni har haft uppehåll idag ni, själva fick vi traska i ösregn o Snoken sura så matte nästan fick dra han runt i kopplet...
slafspussar med gräddsky