söndag 30 maj 2010

Passat Bosse

På lördagsmorgonen gick jag upp till morbror Bosse efter frukosten.Jag skulle passa honom medan husse matte åkte upp till Dalhalla och såg en konsert med Robban Broberg.Precis när showen började kom det både regn och hagel.Det hade dom tydligen räknat med, för dom hade sina regnkäder på sig.På hemvägen fikade dom på hembygdsgården i Fagersta, och dom har lovat att jag ska få följa med dit nästa gång.Där sitter det pippifåglar på borden som tar hand om resterna... Passande kramar, Ludde

8 kommentarer:

Hillman & Illerson sa...

I lördags så kom det regn och hagel på eftermiddan men under förmiddan så var det fint och soligt. Otur för din matte och husse att det var så tassigt väder när de nu var på besök i Dalarna.

Taxkramisar.

Arlo sa...

Du har allt rekordeliga ägare du, som packar för alla väder! Dem behöver du inte skämmas över!Kram!

Becca sa...

Hihi, vilket väder. Det där måste vara finaste gäststugan någonsin :D

Giah med flera sa...

Vill bara säga att vi är inne och läser och håller koll på vad ni gör, men har varit dåliga på att skriva nåt...Matte är seg i fingrarna igen ;) (mina tassar är för breda)
Nosiga pussar från Giah och Alyza mfl.

strövelstorpslagottona sa...

Hos oss såg det ut som vintern hade kommit tillbaka i lördags. Det var alldeles vitt på vägarna, massor med hagel. Blir man klok på detta väder?
Söt lite pippi, hur går det med äggen, är dom kläckta än?
pussar

Sigge sa...

Tror jag ska be matte att skjutsa mej till det där Fagersta och fiket.
Verkar vara utmärkt för oss hundar.
Regnet kom här också i lördags.
Matte har aldrig sett stora gammeldags marknad packas ihop så snabbt som då.

Kasper sa...

Det där Dalhalla är ett väldans intressant ställe, säger matte som har varit där flera gånger. Lyssnat på konserter där också. I midsommar ska jag åka nästan-dit, för min "mostra" bor alldeles i närheten. Jag gillar att hälsa på i Dalarna!
Fast när vi åker dit så kör vi via Enköping, så det där trevliga fiket kommer jag nog inte att träffa på. Tyvärr.
Förresten tycker jag du är en riktig hejare på att passa Bosse! :)

Malte och Snoken sa...

Den där bosse måste verkligen passas han!!
å robban broberg som e så bra! otur med vädret!
vilken härlig pippi-kanal ni har på er pippi-tv!!
regniga slafspussar