tisdag 4 maj 2010

Krokigt igen

Matte tyckte att vi bara varit i trädgården och jobbat hela helgen, så igår åkte vi till Krokiga Vägen, där vi inte varit på jättelänge.Nu finns det inte en gnutta snö kvar längre.Vi såg massvis av flitiga myror som sprang längs vägkanten.Ett par tutfåglar svischade förbi också.En jättegodisbit hittade jag precis innan vi vände. Undrar va den kommer ifrån?Idag kom våren förbi och sopade bort all vintersand från våran gata.Husse och jag har målat under trappen, för det var för kyligt att vara ute i trädgården. Målarkramar, Ludde

9 kommentarer:

Elliot Kung af Upphärad sa...

Men jisses vilken jättegodisbit du hittat. Fick du ta med den hem???
Jaha, är det såååå våren ser ut :-)

Wille sa...

Usch myror gör ont !
Jo det var en rätt krokig väg ni hittat där hos er. Raka motsatsen mot Rudis, han går på en rak väg istället !
Det var ett rejält stycke "Godis" du hittat, inte en godisbit, det är ju flera måltider ju !
Visst är det härligt när all sand och grus försvinner. Det blir trevligare under tassarna då.

Kasper sa...

Oj, vad du hittar! Väldigt fina vägar hos dej! Jag för min del har bara hittat en massa kobajs idag, men sånt bryr jag mig inte alls om längre. Har väl blivit lite blasé.

Dom jobbar på bra, dom där myrorna. Men det ju du också, som hjälpt husse att måla.

Arlo sa...

Dinosaurieben, minsann! Vilket fynd!Som sagt, du går den krokiga vägen och jag den raka genom livet?! Kram från mig!

Hillman sa...

Sicket fynd du gjorde på promenixen fast du fick väl inte ta med det hem förstår jag. Det är som vanligt så fort man fyndar så är det bara att lämna det och gå vidare.

Kul att måla, har du använt svansen då, för det gjorde en av matte och husses hundar som levde för länge sen.

Taxkramisar.

Malte och Snoken sa...

tänk att nån lämnat så stort godis till dig i skogen! du måste ligga bra till hos tomtar o troll!!
fint det blir under trappen! ja här är oxå väldigt kallt i vinden o man drar sig för å vara ute i trädgården längre stunder men tro det eller ej så var det varmt vid havet vid lunch tid! matte tog tom av mössan!!

taxenmilton sa...

Visst är det skönt när dom sopar gatan, men då blir matten som tokig för då skall det tvättas fönster och nya gardiner skall upp. Nä det är inte så varmt ännu att det är gott att vara ute i trädgården, springer fortfarande efter mina sol glimtar inne. Gottis ben, fick du behålla ?? kramis Milton

Sigge sa...

Jäklar Ludde!
Du skulle ha tagit hem fyndet och stoppat det i husse och mattes frys.
Sen hade du tinat det lagom till Skottvång.
Snacka om PARTYYYYYYYYYYY!

Giah sa...

Vilket FYND!!! :)
Va fint det blir under trappan...Tur husse har dig som hjälp ;)
Här busas det mest ute på baksidan...Har grävt DJUPA gropar invid husgrunden...(Tänker nog bygga en lya tror matte)
I övrigt gillar jag att va med matte inne medan dom andra 3 busar vidare ute :)
Nospussar Giah