fredag 14 maj 2010

Dubbelfika

Morgonrundan gick jag med matte.Efter frukosten gjorde hon en sockerkaka till mig för jag var så avundsjuk på att Hillmans matte gör så många fina sockerkakor.Den var jättegod.Vi fikade ute på altanen idag.Nisse kom vid ettiden och följde med oss till svampskogen där vi fikade en gång till.Jag nöjde mig med att tugga grisöra.Passade på att släcka törsten i en spagrop.Gjorde ett litet skallefynd också.Nisse fick laga grillspett och göra krassesås hos oss idag.Grillspetten och såsen var mycket läckra. Såsiga kramar, Ludde

5 kommentarer:

Kasper sa...

ser mysigt ut med fika på altanen. Och jag förstår att du gillar Nisse, han verkr ju vara en fena på grillspett! :)

strövelstorpslagottona sa...

Jädrans så mycket fika det blir hos dej. Här är det verkligen brist på sånt. Berätta för oss hur vi ska få till det.
gosehelgpussar

Arlo sa...

Men vad du har moffat i dig då! Matte vill ha sockerkakan, jag kan ta vad som helt!

Hillman sa...

Mums grillspett det var länge sen vi åt, här har inte grillen plockats fram ännu, husse vill ha lite värme först.

Sockerkakan var tjusig smakade säkert jättegott speciellt som ni fikade ute. Här sitter vi inne för det är så blött överallt.

Taxkramisar.

Elliot Kung af Upphärad sa...

Oj vad det har hänt mycket roligt hos dig Ludde, vi har inte varit här på några dagar för Kulan har klantat sig igeeen.
Jädrans vad god den sockerkakan ser ut..... och grillspetten oxå. Kan vi få låna Nisse några dagar nu när Kulan är justerad,tror du?
Spagat-kramar från Mig och Kulan