måndag 3 maj 2010

Härlig söndag

Den här söndagen var riktigt härlig.Jag brukar vakna först, och då lägger jag mig utanför badrummet där solen lyser in genom fönstret.Det var varmt på morgonrundan och det kom dofter från alla håll.Det vimlar ju av olika djur i alla trädgårdar vi passerar.Frukosten åt vi tillsammans som vanligt.Matte och jag plockade årets första nässlor som hon gjorde soppa på.Jag satt på nässelkullen och spanade in vilka som går förbi på vägen.När det passerar några hundar hälsar jag med ett glatt voff!Husse gjorde massvis med fina pinnar till mig.Jag kollade dom noga innan dom fick godkänt och vi la dom på vedtraven. Solskenskramar, Ludde

11 kommentarer:

Arlo sa...

Du, det var en fin, solig söndag du haft. Hoppas att du fick mycket ost när du såg så bedjande på den. Nässlor äter vi inte bara svär över dem!

Vi i Linköping:) sa...

Så skönt det ser ut där du myser i solen...Säger som Rudi om nässlorna:)Men min pappa gjorde alltid nässelsoppa som jag då rakt inte åt då...men idag vet jag inte?
Ha det gott allesammans!

Wille sa...

Du ser ut att ha det så skönt där i solen tycker jag. Vilken snäll husse du har som gör pinnar till dig. Jag brukar få ordna mina själv jag, men ibland hjälper jag gammelmatte.
vad mycket godsaker det var till frukost. Hoppas du fick smaka av alla.
Idag har jag träffat en annan hund som ser ut lite som dig. Han heter Oscar och är en charmig kille.

Wille sa...

Ja Oscars matte trodde nästan ni var syskon när hon fick se bilder av dig.
Jodå lammungarna går att busa med om någon vecka bara. Kattungarna om ett par veckor. Då blir dte fart.

Edith sa...

Vilken fin söndag du hade och varmt verkade det med husse i bara T-shirt. Idag är det bara 8 grader hos mig och så blåser det jättemycket. Pariserkramar

Hillman sa...

Jadu Ludde det är roligt att bära ved, det brukade vi göra där vi bodde förut men min reservmorsa hon la pinnarna ute i skogen i en alldeles egen vedhög.

De där frulletillbehören tycker jag ser smarriga ut, här får vi taxkulor till frulle med några frolicar efteråt. Matte hon dricker te och rostat bröd med ost på sen vissa dagar då äter hon filigryn med nussin, då brukar jag få smaka men tyvärr så får jag inga nussin för sött, skitmatte.

Va skönt att ni inte har någon snö, här har det ramlat ner vitt i natt.

Taxkramisar.

Stella o Doris sa...

Vilken snäll husse du har som måttanpassar pinnarna åt dig!!

taxenmilton sa...

Ja du Ludde här, är det jätte härligt med Söndagar för då är nästan alltid hussen ledig, och då har vi mycket bus och mys för oss, i söndags hade vi lite ute bestyr på tomten hussen och jag.. Ha det gott Milton

Sigge sa...

Kan jag få låna din husse?
Tänkte ta med honom i mina skogar så kan han fixa till alla mina pinnar också.
Han verkar ju vara en hejare på det.

strövelstorpslagottona sa...

Himla bra husse du har. Våran tillverkar bara jättepinnar, såna man bygger hus av.
pinnpussar

Malte och Snoken sa...

vi brukar oxå leta upp solen på mornarna det är ett skönt sätt o taxvakna på!!
slafspuss