tisdag 9 mars 2010

Mordförsök?

Ibland undrar man! Husse och jag åkte in till stan och hämtade upp matte vid Friskis & Svettis vid Ringen när hon gympat färdigt. När vi sedan kom till Coco var hon inte hemma, utan husse och jag gick till kontoret och hämtade henne och min människobror. När vi kom hem klädde han på henne utekläder, och sedan gick jag ut med henne i vagnen. Matte och husse gick med också. Efter en timme var jag alldeles kollrig i skallen av alla olika dofter jag känt på vägen. Det var då husse gick iväg med mig och förmodligen försökte mörda mig! Han tänkte nog att det skulle se ut som en olycka.Hur kan man annars binda fast en hund precis där det är som allra farligast? Han är ju faktiskt läskunnig. Tur för mig att deras hämtlunch var färdig, så det han aldrig ramla ner några isklumpar på mig. Dessutom vet han mycket väl att jag inte tål den starka indiska maten! Skithusse! Hungriga kramar från en trots allt överlevande Ludde.

5 kommentarer:

Rudi sa...

Men Ludde då, kan du anmäla hussen för mordförsök tror du? Så där kan han ju inte få hålla på! Utsätta dig för livsfara bara för att han är hungrig på otjänlig mat!Det här blir nog et fall för HO. Skönt att du överlevde, det är jag väldigt glad för! Currypuss på dig!

Lukas sa...

Jamen!! Inte får man utsätta familjens ögonsten för detta hemska. Vilken tur att isen inte lossnade precis just då!
Storkram!

Sigge sa...

Anmäl honom, du har ju faktiskt bildbevis på att han hade mordiska planer!!!!!
Det minsta du kan begära i skadestånd är hundvänlig hämtmat

Kasper sa...

Men herrejisses, är han inte riktigt klok!!??? Är du förresten SÄKER på att han är läskunnig? Så kunnig att han kan läsa allt, menar jag?
Fasiken Ludde, tänk om en del människor har lika selektiv läskunnighet som vi har hörsel!!!
DÅ lever vi farligt! Ju!

Hillman sa...

Jag tror att din husse måste gå till en opitiker eller någon glasögongubbe, för han ser nog dåligt eftersom han knöt fast dig vid en sån skylt. Visst kanske du har rätt men så besvärlig är du väl inte, nej, jag tror att hussen behöver brillor jag.

Taxkramisar.