onsdag 3 februari 2010

Insnöade - igen

Jaha, nu har det snöat hela dagen. Man kan ju tro att jag är en synnerligen väderintresserad hund, men det är jag inte alls. Det är bara det att husse vill inte ta med kameran ut när det snöar och blåser, och då fick jag i alla fall honom nyss att ta en bild ut i trädgården för att visa hur det ser ut.Det här är trädgårdsmöbeln med de fyra stolarna som väntar på våren och den tidigare skottade gången fram för att fylla på fågelmat. Husse räknade bara in 3 talgoxar, 2 blåmesar och en koltrast i helgen. Har gått på två svårframkomliga promenader idag men inget skoj att berätta... Natti natti, Ludde

7 kommentarer:

Stella o Doris sa...

De där utemöblerna lär nog få vänta läääänge på våren... Ser likadant ut här, nu är vi i behovskris, snön är ju högre än oss....

Kram på Dig Ludde!

Tessan sa...

Ja jösses nu får det räcka med snö!! Först klagar man på att det INTE är ngn snö och nu klagar man högljutt på att ha den.....Varför kan det aldrig vara sådär Svanskt "lagom"??

Nu till kojs!
Puss och kram!

Kasper sa...

Så där ser nog väldigt många möbler ut i år. Och min bil är insnöad igen. Mera skottning - men ojojoj, vad matte börjar klaga. Jag med, förresten.
Kanske att vi verkligen GÅR i ide endera dan?

strövelstorpslagottona sa...

Vi är också insnöade. Jäklar också.!!!! Inget kul längre.
pussar

Sigge sa...

Ser likadant ut hos mej.
Vidrigt är det!!!!!
Nu ska jag ut o se om det finns nånstans där det går att ta sej fram utan att drunkna i snö

Hillman sa...

Du har rätt mycket av den vita varan kan jag se. Det har kommit lite här med, så jag har tänkt att matte får ta med kameran på vår promenix, så vi får in lite dagsaktuella bilder på bloggen.

Taxkramisar.

Malte och Snoken sa...

jaha var det nu man skulle ha räknat... matte köpte iaf en ny säck med solrosfrön...räknas det?
man blir väderintresserad varese man vill eller ej när det är sånt här (förlåt) skitväder...
slafspuss