tisdag 23 februari 2010

I affären

Vi var så gott som ensamma på promenaden idag.Jag for omkring som ett skållat troll i snön utan att det fastnade så mycket snö under tassarna, för jag hade fått apotekets tass-salva av Jocke.Visst ser jag nästan ut som Primo när jag kommer ångande.Det här är Primo.(Bilden snodde jag hos Tessan, men säg inget!)Jag lyckades få fatt i en smaskig pinne, trots all snö. Efter promenaden åkte vi till grisöronaffären.Ursäkta damen, kan jag få två påsar grisöron tack!Matte hittade nåt till mig som skulle vara enkel och bra inomhusaktivering också.Matte fyllde den med frolicar när vi kom hem, men hur jag än lyfte på den så var dom inte under den. Vilken snurrig grej. De var mycket lättare när dom gömde godiset under ett stort stekpannelock istället... Ännu snurrigare kramar, Ludde

6 kommentarer:

Arlo sa...

Vilken rolig affär! jag har två såna spel, inte likadant som ditt nya, det är sååå roligt att spela och vinna godis! Du blir nog också spelberoende snart!
God natt!

strövelstorpslagottona sa...

Du lär dej snart knepet med den där grejen. Bra att du kan handla själv, men var hade du pengarna?
pussar

Kasper sa...

LETA godis tycker jag är betydligt överskattat - när man kan få det direkt serverat! Tänk att vi så ofta ska behöva slita för brödfödan! Under ett stepannelock - när du har en matskål!!!!!!!!
Jag har en "aktivitetsboll" som matte försöker larva sig med ibland... Fattar inte varför dom ska komplicera livet så!

Tessan sa...

MEN oj trodde först du hade varit på maskerad och klätt ut dig till Primo:)haha!! Sådana affärer är skojjiga, här har grabbarna 2 leksaker av denna typ, Acke fattar inget och Primo löser dom på ett kick!Jag vet var Ludde hade pengarna...i "penningpungen" :)
Nattis nattis....

Hillman sa...

Åh, så snälla de var som lät dig följa med in i grisöronaffären, där charma du till den riktigt men efter ditt snörace så behövde du säkert något stärkande.

Taxkramisar.

Malte och Snoken sa...

å tänk att du får gå in o beställa själv i affären! du skulle sagt tre påsar när du ändå var igång!!
hoppas frolicarna trillar ur snurran så småningom annars får du äta igenom träet!!
slafs