tisdag 9 februari 2010

Barnvakter

Efter mattes gympa träffades vi hemma hos människovalpen Coco. Vi skulle passa henne medan min människobror Anders skulle luncha med sina jobbarkompisar. Coco behöver inte gå ut för att göra 1:or. Det gör hon i nån slags pappersbyxor. Kanske vore nåt för hundar när det är för kallt för att gå ut?Husse och jag var ute och gick på stan och det fanns många bra ställen för mig att göra 1:or och 2:or på.Vi gick förbi ett korvhus, men skithusse tyckte inte att jag behövde någon. Hur ska jag då kunna lära mig apportera?Såg en konstig isbuske också, men inga frolicbuskar.Coco gillade att krypa omkring på soffans ryggstöd och att hänga i bokhyllan ovanför.När Anders kom hem igen matade han mig med Frolicar mot att jag satt fint eller lyfte på rätt tass när han sa vänster eller höger. Sen skulle vi åka hem, men vi ska nog passa Coco nästa tisdag också. Passande kramar, Ludde

9 kommentarer:

atrövelstorpslagottona sa...

Vilken söt Coco du har. Och vilken användbar Anders. Såna ska man vara rädd om.
pussar

Elliot Kung af Upphärad sa...

Oj, det måste ha varit skönt att kunna pinka fritt utan en massa snöhögar, för det ser ju ganska snöfritt ut inne i stan. Va rädd om Coco, hon kommer att bli en bra kompis när hon blir större.
Förresten, vilken häftig korvkiosk, taskig husse bara som inte köpte korv till dig...

Kasper sa...

Katter har kattlåda och människovalper har pappersbrallor - det är bara vi hundar som diskrimineras, tror jag!
Men söt är hon, den där lilla Coco, tror säkert att hon snart lär sig att mata dig med allt möjligt gottigt. Så att du inte behöver vänta på att den där Anders ska komma hem, menar jag. :)

Rudi sa...

Det där med höger och vänster, det kan inte ens min matte fast hon är jättegammal.Bravo, Ludde!Matte försöker lära mig, men eftersom hon inte kan hålla ordning på riktningarna själv blir det inte så bra.
Jag ska också till stan idag!

Malte och Snoken sa...

kan du vänster höger!! å va vi blir impade nu!! håller med rudi om att matte knappt kan det!!
pappersbyxor vore nåt vid ösregn iaf!! slapp man gå ut o göra tvån! annars är det ju rätt trevligt å snoka runt i en stad men matte säger vi är hopplösa stadshundar...(det är hon som är hopplös stadsmatte!)
snål utdelning på korv där tycker vi, måste ha luktat gott förstår vi!
slafspussar
ps! matte säger att coco måste vara sötaste barnbarnet som finns! förutom vi då i morrmorrs ögon!

Edith sa...

Jag tycker du borde ha fått en korv av husse. Det är min favvomat ... korvar på längden och korvar på bredden. Din minimatte Coco är supergullig. Jag förstår att du är en duktig barnvakt. Pariserkramar

Sigge sa...

Jaha, du blev också blåst.
Självklart skulle din husse ha köpt korv till dej precis som jag skulle ha fått äta upp rådjursbenet!
Skitmänniskor vi har!

Hillman sa...

Vilken söt tjej den där Coco är, kul att du får leka lite med småbarn för det är nyttigt för oss jyckar säger matte. Vi tycker att din husse var väldans taskig som inte bjussade dig på korv, det hade han gott kunnat gjort.

Taxkramisar.

taxenmilton sa...

Snål hussen inte tjacka en vurre till dig, ibland så kan hussen köpa en korv till mig ifrån gatuköket, då tycker jag de är smaskigt, har matte korv hemma då äter jag den inte,,,,, Kul för dej att passa Coco, Ha det gott snygg Ludde Kram Milton