torsdag 14 juli 2011

Trädflax

Man blir ganska trött av att passa pensionärer hela dagarna.I morse behövde jag verkligen lite extra sovmorgon.Måste kolla att matten kommer ihåg att ta in Bosses tidning när han inte är hemma.Tänk att ALLT ska man behöva hålla ordning på!När Kasper var här hade hans matte med sig en jättefin fuchsia som nu precis håller på att slå ut.Den hänger längst ut i hörnet, bredvid några mörkröda, så det blev ett riktigt blommigt hörn.Husse och matte är verkligen glad att dom, tack vare mig, måste gå ut i skogen ibland, för annars hade det inte blivit någon kantarellmacka idag.Nu har det blivit lite svalare, så jag kan ligga OVANPÅ altanen.Jag kollade på fyra fiskmåsar som kommer och äter körsbär ibland, och det är ett väldans flaxande för deras simfötter fungerar inge vidare när dom ska landa på en gren, hehe. Du ser dom bättre om du klickar på bilden. Flaxande kramar, Ludde!

4 kommentarer:

Rudi sa...

Hehehehe...simfötter på en trädgren....hehehhehe!
Men Ludde! Ligger du på fällen Ludde från IKEA? Är inte det varmt?
Förresten har vi attans lika sovstilar i bian , tycker jag!

Kasper sa...

Skoj med fiskmåsarna i bigarråträdet - egenartat födosök minsann! Och platta simfötter på grenar... säger som Rudi hehehe... :D

Så bra att fuchsian klarade sin rosa omstart. Så jag slipper skämmas alltför mycket öer matte. :)

Eva sa...

Fuchsia hör till de absoluta favoriterna här så den var fin att se! (Enda jag köpt i år när de nu ska komma o sabotera med dränering... Bara liten uteplats, men sur ändå:))
Fiskmåsar i träd skulle vi vilja se!
Och inte är det konstigt du blir helt slut med så mycket att hålla reda på!
PUSS!
(Födelsedagsbakelsen är jag glad killarna inte såg... De "efter-frukost"-snarkar.)

Hillman sa...

Du ser faktiskt sleten ut, när du går uppför trappen, inte lätt att hålla koll på allt, för en ensam tax, hihi.

Taxpussisar.