fredag 29 juli 2011

Dejt med matte!!!

Åh, idag fick jag världens bästa dejt! Jag fick dejta matte!Hon har fått lämna Thoraxkliniken på Karolinska och har flyttat över till Stockholms Sjukhem, där JAG får hälsa på också! Där kan man till och med få träna med rehab-hund. Gissa om jag blev glad att se henne igen! Hon har ju varit borta över en vecka, och nu ska hon vila upp sig där i fem dagar. Sen kommer hon hem, och DÅ kan jag vara rehab-hund åt henne. Hon har ett stort ärr på bröstet där dom sågade av revbenen för att komma åt hjärtat, och ett långt sår på benet från foten till ljumsken där dom tagit en blodåder som dom sytt in på tre ställen i hjärtat. Bra med egna reservdelar. I morgon ska jag få hälsa på henne igen! Lyckliga kramar, Ludde!

5 kommentarer:

Eva sa...

Vilket superdupertoppenunderbart ställe hon hamnat på nu då! Matten blir säkert mycket mycket kvickare frisk om hon får träffa dig!
Och du kommer att bli en duktig rehabhund, det är jag säker på!
PUSS!

Kasper med matte sa...

Underbart, Ludde!!! Tror du var den gladaste hunden i världen!
Och snart kommer hon hem, och då får ni massor av tid med varandra, för matten kommer naturligtvis att vara i jättestort behov av en rehabhund!

Och så anar jag att husses mathållning förändras en del - tror t.ex. aldrig att matten skulle godkänna 8 år gammal sparris!

Hos oss är både jag och matte glada att allt har gått så här bra!

Emma och Malte sa...

Gud vad roligt att du äntligen fått träffa din matte igen!! Vilken lycka både för dig och matte :-)
Hoppas att din matte blir piggare och piggare nu!
Kramar från oss

Stella o Doris med matte Lotta sa...

Åh så gott att du fått träffa matten och åh så gott att hon blir bättre och bättre, med dig som rehabhund kommer det gå bra det är vi säkra på!!!
Var nu riktigt rädda om varandra!!

Giah med flock sa...

OjOj Stackars din matte som varit såå sjuk!!! Vi Hoppas verkligen att hon blir pigg och frisk så fort det bara går!!! Tur att du och husse finns där för henne :) Rehabhund tror vi du passar till!!! Tänk va glad matte var nu när du oxå fick hälsa på ;) Verkar ju vara ett bra ställe hon är på nu!!!
Fast hemma är bäst! Så vi håller tummarna på att hon SNART är hemma hos er igen... Tur att du passar hennes tofflor så dom är kvar när hon behöver dom :)
Massa pussar och kramar till er alla!!!
/Giah med hela flocken!!!