tisdag 26 juli 2011

Matte tackar!

Husse var och hälsade på matten idag, och hon tackar för alla krya-på-hälsningar och säger att hon ska skynda sig att bli bra, men det dröjer ett tag innan hon får komma hem.Gårdagens By-pass-operation gick bra och hon har fått flytta till en "vanlig" avdelning nu.Så här mycket slangar och grejer behöver hon inte ha längre och det tycker hon känns skönt.Annars, så har jag bara träffat en kotte som käkade blåbär.Helst skulle jag vilja träffa matte, men nummer två är i alla fall Sascha, som jag träffade i morse på morgonpinkrundan.Undrar om hon inte påminner lite om kaspers Mollie? Längtanskramar, Ludde!

9 kommentarer:

Eva sa...

Så skönt att det gått bra för matten! Då är hon snart hemma hos dig ska du se, även om det inte blir ett kort-kort snart:)
Den där tjejen ser ju preciiis ut att vara en "Mollie" i lagom storlek åt dig! (Kaspers är ju lagom för honom menar jag:))
PUSS!

Grabbarna boys sa...

Härligt att höra att matten din är på bättringsvägen.
Snart är hon hemma hos dig o husse igen.
Finfin kompis du har.
Vov från grabbarna boys!

Rudi sa...

Men attans vad dom hade bundit fast din matte då! Är hon rymningsbenägen? Vill väl hem till dig förstås! Fullt förståeligt i så fall. Men om hon sköter sig släpper dom nog hem henne så snart det går, tänk, vilket kramkalas det kommer att bli!

Sigge sa...

Åå såååååååååååå skönt att människoveterinäerena har fixat till matte!
Snart är hon nog tillbaka hos dej som ny igen!"

Kasper sa...

Så fint att veta att allt gick bra med matten din! Nu återstår "bara" rehabiliteringen. Tror du kan räkna med en hel del gos då, precis lagom ansträngning för en konvalecerande matte! Säkert värt att vänta ett par veckor på, även om dom nog kommer att kännas som en evighet.

Du måste be hussen att fortsätta att hälsa till din matte! Glöm inte det!

Jag ska visa bilden på Sascha för Mollie vid tillfälle - bara hon inte kommer att pysa över av fåfänga...

(I morgon ska jag åka till Grynet i stället...)

Emma o Malte sa...

Vad skönt att det gått bra för din matte. Jag förstår att du saknar henne, vad skulle man göra utan husse och matte lixom?!
Vi håller tummarna för att hon snart får komma hem!
Kram

Stella o Doris sa...

Men oj!! Här har vi ju missat att din matte är på sjukhus, väldigt gott att höra att hon är bättre och vi hoppas och håller tassarna att det bara fortsätter åt det hållet!!!

Massor med kramar till er alla tre!!

Edith sa...

Vad ví blir glada att höra att matte mår lite bättre nu. Förstår att det känns tomt för dig och husse just nu, men snart är matte på benen och hemma hos er igen. Colliekramar

Hillman sa...

Va bra att din matte mår bättre, en sån där bypass är rätt så stor oppration, så du får vara varlig med henne när hon får komma hem. Du får be husse skicka hälsningar till din matte från mig och mina tvåbeningar.

Taxpussar.