lördag 9 juli 2011

Köttbullsparty

Idag var det då äntligen dags för årets köttbullsparty med Kasper och Sigge.När hussen och jag parkerat bilen vid vägkanten i Skottvång och promenerat fram till platsen för kolmilan var Sigge redan där och höll ordning på sin matte.Han sa att han som vanligt var VÄLDIGT intresserad av pinnkastning.Efter att ha morsat på honom fick jag se till att ingen snodde vår plats vid fikabordet.Hussen skulle plåta när Maj tände milan, som därför döptes till Maj.Ingen rök utan eld, så det gick tydligen riktigt bra.Efter ett tag kom Kasper med sin matte.Dom slog sig ned vid vårat fikabord tills det var dags att börja köttbullspartyt.Eftersom Husse inte kan ha flera bollar i luften samtidigt, blev det inga fler bilder, men Sigges matte tog många bra bilder som du kan se här, och Kaspers matte tog tjugo fina bilder som finns här! Partykramar, Ludde

5 kommentarer:

Kasper sa...

I kväll har Blogger verkligen varit besvärlig, men till slut fick matte ändå till det någotsånär.
Ludde, din husse är en hejare på att mata utsvultna stackars svältfödda hundar! Han är härmed utnämnd till min idol!!!
Va bra att nästa års partytime redan är bestämd, såg det hos Sigge. Så att man har nåt att se fram emot, menar jag... ;)

Rudi sa...

Men Ludde, både Kasper och Sigge skriver om din nya kärlek och själv nämner du inte henne. Mystiskt! Kortvarig kärlekshistoria tydligen.
Det är bra tt du redogör för vad du stoppar i dig på dagarna. Jag antar att du är frisk i magen nu!

Eva sa...

Håller med Rudi! Var det så'n där "Ur syn, ur sinne"-kärlek?
I övrigt var jag ju tvungen kolla här hos dig också så att jag fick en riktig helbild av partyt!
Hoppas att du får fira din födelsedag nu också om magen är bättre.
PUSS!

Sigge sa...

Tack för ett mycket trevligt party!
Din husse är verkligen superbra på att mata oss hundar, du har fostrat honom väl.
Det där med att milan heter Maj och tändes av Maj är enligt matte väldigt sorgligt.
När allt det där skedde så blev matte alldeles tårögd, för Maj har nåt illasinnat i magen och ingen vet om hon finns nästa år. Men ett MYCKET fint sätt att hedra henne och hennes jobb med milan.

Hillman sa...

Du är allt en riktig partykille, lyllos dig som blir skjutsad till såna fester, hihi.

Taxpussar.