lördag 30 juli 2011

Lasagne och fika med matte

Igår flyttade Lilla o hem igen, men hon har inte flyttat in i "luftiga rummet" ännu. Hennes mamma och pappa ska spackla och måla där först, så hon får bo bland kartongerna tillsammans med dem först. Innan flyttgubbarna hade kommit med deras grejer åt de lunch på min altan.Lilla o sa att hon inte gillade lasagne längre, så det mesta blev kvar.Tackar tackar, sa jag!Idag tog jag med kanelbullar och kex när husse skjutsade mig till matte och fikade med henne på deras altan. Det var lite läskigt att leta Markiesar där, för det var väldigt långt ned till marken. Hon sa att hon ska komma hem i mitten på nästa vecka, men jag får hälsa på hos henne varje dag om jag vill. Husse tycker att det låter så kul när han går med mig från hissen till hennes rum. Det hörs en massa OJ!, TITTA! och NÄMEN??? hela tiden från alla håll. Man kan ju tro att dom aldrig sett en hund förr... Mjuka kramar från rehab-hunden Ludde!

4 kommentarer:

Sigge sa...

Vilken tur att du får hem matte nästa vecka!!!
Då lär du få joba hårt som vårdhund ett tag och vara väldigt, väldigt rädd om henne.
Men så bra att du får följa med och hälsa på, annars brukar vi ju alltid vara portade överallt.

Kasper sa...

Låter lovande med Lilla O som plötsligt kanske börjar vägra en hel massa saker...

Du förstår Ludde, att du är ju så MYCKET hund! Jämfört med t.ex. mig (när det gäller storleken alltså). Dom är förstås IMPONERADE, dom där som finns där matte bor just nu!!!

Och nu är det inte många dar tills hon kommer hem!!

Edith sa...

Du blir en toppen rehab-hund. Vilken tur att matte har dig. Det måste kännas jätteskönt för matte att få komma hem snart igen. Colliekramar

Rudi sa...

DET var mystisk lasagne, utbrister vi! Fast säkert god. Oj, så mycket som hänt när vi varit på dansläger! Superkul att få träffa en matte som blir kryare och kryare hela tiden!