tisdag 10 augusti 2010

Strandpromenader

Det är lite tråkigt hemma nu. Matte har fixat och donat inför kräftskivan imorgon, och husse har plockat undan alla källar- och målarsaker. (Han har inte målat klart än, men väntar på lite solsken.) Dom går i alla fall ut på kvällspromenader med mig.Oftast går vi utmed sjön, och då slänger dom ut pinnar i vattnet åt mig.Ibland vet jag inte vilken jag ska välja.En del ställen är mer simvänliga än andra.Om det behövs tar jag ett skutt.Det behövs ibland när man ska upp.Om man bara inte blev så våt hela tiden... Plaskvåta kramar, Ludde

7 kommentarer:

Arlo sa...

Du har ju också blivit värsta badmonstret ju! Att stå i vattnet, det har jag inte provat! Snyggt!

Edith sa...

Hej Ludde, Vad du ser stilig ut när du står på bakbenen i vattnet. Ha' det så bra! Colliekramar

Hector sa...

Vilka sköna badbilder på dig. Gillar den där där du står och kollar läget på två ben ! Den ser skoj ut. Jag kan mest bara sitta på rumpan och lyfta framtassarna, men stå på bakbenen det fixar jag inte ännu. Jodå kråkvallare är inte helt fel. Rätt skoj var det, men första hade jag ju gjort som du gör, skrämt dem, men sedan lärde jag mig snabbt att det var roligare att smyga på dem för att sedan övverraska dem. Kråkorna här verkar vara vana vid att hundar skrämmer dem, men absolut inte att vi smyger på dem !
Hoppas du får en härlig dag idag med !

Lyckopiller sa...

Härliga badbilder. Ella gillar oxå att bada, fast hon badar näck ;D

Tessan sa...

Hihi ja verkligen en syn för gudarna där du står på bakbenen i vattnet! Sen måste jag berätta en sak för dig Ludde....man BLIR blöt när man badar;)
Kramis!
Ditt halsband ska snart fixas...har inte haft tillgång till bord..och inte ork heller:)

Hillman sa...

Va vicken badtax du blivit, skönt när det är varmt. Skön stil har du oxå, när du kollar in vart pinnarna tagit vägen och du man blir plaskvåt när man badar. Här hade vi kunnat bada ute på gräsmattan idag när det regnade som värst. Det bara vräkte ned och vattnet hann inte undan och då bor vi ändå på en tallmo där det är bara sand.

Taxkramisar.

Sigge sa...

Hoppsan!
Vad du badar helt plötsligt.
Men Ludde................
Säj till dina människor att de TAR AV dej halsbanden.
Det otäcka vita med nervgifterna ska inte användas vid bad eftersom det sprider nervgifterna till fiskar och andra vattenlevande djur.
Ditt vanliga ska också av, det har hänt och händer drunkningsolyckor när hundar fastnar med halsbandet