fredag 20 augusti 2010

Leopardludde på kulturvandring

Dagarna går och det händer nästan ingenting. Plötsligt så kommer liksom allt på en enda gång! Vi gick iväg på en promenad ned till stationen, och vad tror ni händer?Vi klev på tåget in till Stockholm.Jag försökte inte ens sitta på sätet, utan la mig på golvet istället.Ett av stadens lejon blev som förstenat när jag kom gående.Med stormsteg gick vi till Medelhavsmuseet och köpte biljetter till Terrakottaarmén på Östasiatiska Muséet.Utanför Operan lade jag en tvåa, men matten förpassade den till en papperskorg.Sedan gick vi till Dramaten för att köpa ett program till Körsbärsträdgården. Vi traskade vidare runt Stureplan och hötorget. Där väntade vi bland alla kantareller för 199 kr/kg medan matte gick ned i hallen för att köpa lakritsgodis.Tyvärr fick jag inte ligga i gången på hemvägen för det var väldigt många personer som inte ville sitta still utan gå nästan hela vägen. Varför åker man då tåg???När vi kom hem hade jag fått post!Det var lite svårt att öppna, för det satt häftklammer i kanten.Det var mitt nya leopardhalsband som hade kommit. Tessan har fått bestämma designen och jag tycker att det blev kanonsnyggt! Tack Gulletessan!!!Några undrade förut om mina minigrisöron och dom har vi köpt "till höger" där allt är billigare (På Ö&B alltså). Stora kattkramar, Ludde

11 kommentarer:

Elliot sa...

Jisses Ludde, har du fått åka tåg!!!!! det har jag aldrig gjort. Och så har du varit i MIN stad, alltså KUNGLIGA huvudstaden,
Psst... Kulan undrar om du möjligen såg Micke Persbrant utanför Dramaten :-)
Kramar Elliot

EvaLena sa...

Hej Ludde,
Jag var i Stockholm för 2 år sedan, det är en fin stad........hälsninar Buttons

'

Edith sa...

Vilken spännande dag Ludde! Du vet allt hur man sköter sig ... både på tåg och i stan. Vilket fint halsband du har fått. Ett sånt vill jag också ha. Trevlig helg!

Arlo sa...

Jordens tuffaste halsband alltså! Det klär dig verkligen! Och så åka tåg och annat skoj i huvudstan, Miniöronen ska jag skicka matte att köpa absolut. Så kanske man kan bjudas lite oftare:-)

Sigge sa...

Tåg är skoj. Jag har åkt ett par gånger.
Skitsnyggt halsband.
Hos mej finns det en bild till din husse nu

Wille sa...

Men oj Ludde vilka äventyr du varit på, och vilket snyggt halsband du fått. Matchar dig ursnyggt ju, om jag får säga så. Nospussar i massor.

Kasper sa...

Jaså, du har promenerat i huvudstaden. Och åkt tåg! Jag har aldrig gjort någotdera! Men jag HAR stadsvandrat (stadsdragit säger matte) lite grann i Södertälje. Fast jag inser förstås att det inte räknas.
Tjusigt halsband - och tänk att lejonet förstenades till och med INNAN du hade det på dig!

Anita sa...

Hej Ludde det är din pappa som skriver. Jag tycker du har fått så fin päls. Vad har du gjort?
Min päls blir bara smutsigare för var dag nu för matte är i Stockholm och traskar på gatorna som du undersökt. Mamma och jag leker i alla fall på gården varje dag nu när matte är borta. Häromdagen hade det kommit in en igelkott unge som vi försökte leka lite med men den stacks rätt bra så vi lämnade den ifred.

Hector sa...

Tjena "leopard Ludde" vilket härligt halsband du fått. Har du åkt tåg, jag som bor nära stationen har aldrig satt min tass på ett tåg. Var det inte läskigt tycker du ?
Säger som du, regnställ vet jag vad det är men bakställ vete katten. Antar att matte vet, för mig spelar det ju ingen roll jag tyckte det roligaste var alla hundarna jag. Ja tänk om dom kunde gjort som du föreslog, släppt alla hundarna på samma gång, då HADE det blivit RIKTIGT RACE ! Jippie, det hade varit kul värre.
Enligt matte så var det över 1000 hundar där. Det du hade blivit ngt det............

Hillman sa...

Vaov, du har åkt tåg va häftigt, du är allt en skön kille. Sen har du vandrat runt i mina hemtrakter, fast det var ju länge sen som det var mitt hem förstås. Länge sen vi var i Stockholm alls, det längsta vi kommer nu för tiden är ju Västerås. Fast matte längtar alltid till Stockholm men det är en annan historia det.

Vi tycker det ser ut som lejonet blev döskraj för att du kom förbi, fast vi tycker inte att du är skräckinjagande.

Taxkramisar.

Chinook sa...

Hej Ludde, jag har varit med matte på söder och fikat nere vid Årstaviken. Ett för övrigt ett riktigt trevligt ställe, jag fick en egen vattenskål och delade macka med matte:-)
Sov på sätet jag under resan, betyg på SL:s säten är nog 3 av fem möjliga;-) Tänkte ta med matt ut i skogen i Rönninge, tänkte höra med dig om du kunde visa några bra promenadstråk i trakten?? Matte är lite seg i starten med att leta upp bra hundprommisställen.