onsdag 18 augusti 2010

Larvigt

Idag blev det inte mycket gjort hemma. Husse och matte handlade mat medan jag passade huset. Efter fika med grisöra åkte vi till "hästvägen" och promenerade.Den enda jag mötte var den här larviga typen.Matte sa att den skulle bli en vacker fjäril, men jag tror att hon skojade. Husse plockade några soppar, som han stekte när vi kom hem. Dom får han äta själv säger matte som bara äter kantareller och köpsvamp som hon VET vad det är. Jag hoppas att han vet vad han gör... Larviga kramar, Ludde

6 kommentarer:

Kasper sa...

Klart hon skojade, din matte! Tror hon att vi går på vad som helst!!?? Åh nej!

Tror din husse vet vad han gör - min matte plockar också soppar då och då. Men i år är det väldigt mycket mask i dom, säger hon.
Hehehe, månne dom larverna också ska bli fjärilar... eller flygande soppar, nänänä...

Elliot sa...

Puh, vad skönt att se att ni bloggat för då var det ju ingen giftig svamp han åt,din husse :-)
Och tack Ludde för dina sympatier ang min kloklippning, härligt med någon som förstår en.
VAd häftigt med Googelbilen... då kan man ju bara googla på Ludde och så hittar man dig.
Ha det så bra
Elliot

Arlo sa...

Näru, nån fjäril lär det inte bli av den rotborsten. Sånt går vi inte på! Det verkar som om du får grisöra varje dag! Är det verkligen så? I så fall: Lyllos dig!

taxenmilton sa...

Du skulle ha pussat på den, så kanske det hade blivit en prinsessa. Vem vet? Nä svamp köper matten i affären, hon törs heller inte plocka ute. Nu blir det jätte mörkt här och regnet hänger i luften, så det blir nog inge mer utgång för mig (om jag får bestämma). Kramis Milton

Sigge sa...

Du Ludde tala om för din matte att det växer inga giftiga soppar här!
Gallsoppen är oätlig (hörs på namnaet vad den smakar) men alla andra soppar är mycket goda svampar!!
Hur har det gått för husse med nejlikbroskskivlingen?
Den är jättegod.

Hillman sa...

Då är din matte och min matte rätt lika, för hon äter heller inte svamp som hon inte känner igen. Husse äter inte svamp alls, säger att han fick nog av det där han växte upp. Vi är heller inte så förstjusta i svamp, utan klarar oss bra utan.

Larvisar ska blir fjärilar men det tror inte vi heller på, i alla fall inte när vi lattjat med dem en stund, ända tills matte hojtat "va tusan gör ni", hihi.

Taxkramisar.