söndag 8 augusti 2010

Helg

I fredags åkte vi till Torpet för att fiska kräftor.Coco hjälpte matte att hitta ned till bryggan.Där hjälptes vi åt med att beta på alla mjärdarna.Sedan badade husse och min människobror Anders, men jag höll mig kvar på stenen den här gången.Vi åkte inte hem förrän klockan tolv på natten, så det var riktigt spökaktigt när vi gick sista rundan hemma.På söndagsmorgonen när Husse och Anders varit ute på sjön och tagit upp mjärdarna räknade vi kräftorna innan vi kokade dom.Sedan gick vi en promenad vid svampskogen, och idag gjorde den skäl för namnet... Svampiga kramar, Ludde

5 kommentarer:

Arlo sa...

Se det var en riktig höst-helg för er! Min matte äter varken svamp eller kräftor så jag lär aldrig få en sån helg. Men jag är glad ändå! Glada kramar!

Kasper sa...

Ser skojigt ut, fast det där med kräftor...
Hur många fick ni, förresten? Undrar matte.

Så där spöklikt är det alltid på min sista kissväng. Fast matte blir latare och latare, ibland får jag ta sista svängen själv, på tomten, medan matte står på trappen och hejar på!

Snart dags nu, förresten. Bara lite datorjobb först. :)

Edith sa...

Kräftor ... säger matte och blir alldeles lyrisk. Det är gott det. Colliekramar

Sigge sa...

Blää säjer matte.
Allt som lever i vatten är oätligt enligt henne.
Men vad gör du på stenen??
Man ska vara I vattnet Ludde!

Hillman sa...

Hur kommer du ut på stenen utan att bli blöt för jag ser ingen planka ut till den?
Kräftor är inge gottigt att äta, men akta dig för de nyps med sina klor. Husse kan få dem att somna, det kan säkert din husse med. Här växer det svampar med men matte vet inte vilken sort det är så de får stå kvar.

Taxkramisar.