torsdag 19 augusti 2010

Slånbärsvägen

Jag blev glatt överraskad i morse.Trots att det regnade gick matte med runt kvarteret. Sedan höll hon och husse på med garderobsröjning tills det slutade regna. Och du Rudi - jag får faktiskt ett minigrisöra vid fikat varje dag när jag har letat fram de fyra gömda Markiesarna eftersom husse inte bakat några nya hjärtekex ännu. Annars brukar det vara två kex som ligger mellan kanelbullarna.På eftermiddagen åkte vi till Slånbärsvägen för promenad.Det finns nästan inte ett enda slånbär på buskarna i år.Konstigt! När jag tittar ned i pölen ser jag en till Ludde där... Dubbla kramar, Ludde!

8 kommentarer:

Hector sa...

Så du får också leta godis ibland. Visst är det kul. Det tycker i alla fall jag. Jodå jag har tagit igen mig en stund nu efter kursen och nyligen kom jag in med Wille och matte från en sval promenad.

strövelstorpslagottona sa...

Hej Ludde, nu är vi tillbaka. Jädrans va kuligt och gottigt du har haft det sen sist. Nu ska vi hälsa på dej lite oftare för mamsen börjar piggna till. Vi får liksom inte tassa på datorn själva.
puusar

Kasper sa...

Sitter du med vid bordet också? Skulle inte förvåna mig, för jag tycker att dina tvåbenta skämmer bort dig. VARFÖR är inte min matte sån?
(För att då skulle jag rulla fram säger hon, men det är säkert bara som hon säger. För att hon är snål, eller nåt. Men nu ska jag i alla fall få ett nattiskex om bara en liten, liten stund. Alltid nåt...)
Natti natti!

Arlo sa...

Minigrisöron måste vara något storstadsfenomen....!
Tack och lov att du inte får ett standardöra varje dag!
Spännande bullfat ni har hos er! Kram!

Hillman sa...

Hihi, ja du Ludde visst kan man se sig själv på en massa konstiga ställen. Där vi bodde förut så fanns det speglar ända ner till golvet, jistanes vicke liv det blev när fyra taxar storskällde på det de såg.

Taxkramisar.

Sigge sa...

I dag så skulle jag och matte ta bild på nejlikbroslslivlingar för att din husse skulle få se dom.
Men där vi gick hade nån marodör klippgräs och svamp!
Jag funderar också på det där med minigrisöron. Är det spevial för Fjollträsktärkten?

taxenmilton sa...

Klart att vi stora starka skall ha ett grisöra om dagen. Nä när det regnar så får det bli ett väldigt tjat för att få mig att gå ut, tycker inte om att bli blöt, Fredags mys Milton

Stella o Doris sa...

Det var allt ett härligt fikafat!!

Nu ska vi ut och leta vattenpölar så att vi oxå får se en Ludde!!