tisdag 1 juni 2010

Utestängd

Vilka härliga slappardagar det varit ett tag.Idag hjälpte jag husse i trädgården medan matte åkte och shoppade i Skärholmen.Hon kom hem med ett impulsköp som jag gillade.Hmf! Jag känner mig helt plötsligt utestängd från vitlök, hallon och potatisen där det var så skönt och mjukt att ligga!Nu är det 8 ungar och ett ägg i holken, men det är trångt som attan där och svårt att räkna dom.När det var som varmast ute försökte jag göra en Rudi under busken.Det blev lite trångt där också, så jag la mig i skuggan av huset istället. Skuggiga kramar, Ludde

7 kommentarer:

Arlo sa...

Tappert försök att göra en Rudi! Jag tycker att det ser helt rätt ut, fast det är huvudet somska sticka ut ;-) Att du var så modeintresserad visste jag inte, jag brukar bara lukta på mattes kläder för att kolla om det är hemma- eller jobbarkläder hon har på sig. F ö strumtar jag i hur hon ser ut! Kram!

Stella o Doris sa...

Vad spännande med fågelungarna, nu får du vakta noga så inget händer de små!!

Vi tycker att du är jättesöt när du ligger så där hoprullad!!

Puss på dig!

Edith sa...

Hej Ludde, vad bra att vi kan ha kontakt igen. Var inte orolig för elstängslet. Det kommer husse att sätta på när jag sover på natten. Ingen fara. Vilken fin klänning din matte har köpt. Nospussar

Malte och Snoken sa...

ja du behöver nog ha en större buske för att göra en rudi! Fasligt va stor du blev för å va en tax!!
Vi blir oxå åthutade när vi ligger i sålådorna. Särskilt Snoken har väldigt svårt å förstå att jag inte får ligga där... varmt o gottigt ju!
slafspussar

Hillman & Illerson sa...

Det är helt enkelt tax i dig, för vi taxar ser alltid när matte bytt gardiner eller har på sig något nytt. Fast det är sällan vi sitter fint för såna saker bara när matte ställer fram tomtarna i fönstret, då måste vi för att se vad det är.

Taxkramisar.

Tessan sa...

Oj oj oj oj...jag har ju missat massor...sorry har haft för lite tid ocxh ork, men nu har jag läst ikapp allt!! Du har då varit med om lite ditten och datten:) MEN hur tusan filmar och fotar ni fågeläggen och ungarna??, tänkt fråga massa ggr och glömmer det är ju helt fantstiskt och få följa dom!
Här är jätte varmt idag...pust och stön men så ljuvligt:)
Ha det gottigt, och du impulsköp är jätte skoj;)

Sigge sa...

Du Ludde ser svampen på din stubbe ut som de jag har på bild?
I så fall är det samma art om de växer på lövträdsstubbe.
Jättegod svamp!"