måndag 21 juni 2010

Holkhjälp

Husse skulle justera kameran i holken lite idag, så han ville att jag skulle hålla vakt medan han klättrade upp på stegen.Han fick passa på medan föräldrarna var borta, och jag skulle skälla om någon av dom kom tillbaks medan han stod med taket öppet.Det gick bra att vrida lite på ir-kameran, och han hann dessutom ta ett foto med vanliga kameran så man ser dom i färg.Som tack för hjälpen fick jag plättar med äppelmos efter kulorna med köttbullar och leversås.Mums filibabba! Nu ska vi gå ut på kvällsrundan, för jag känner att det behövs. Nödiga kramar, Ludde

6 kommentarer:

Hector sa...

Vilken tur att husse hade dig till hjälp. Det är spännande att följa fåglarna hur de växer. Nu har de blviti rätt så stora tycker jag det ser ut som, men så söta och vad kul och se dem i färg. Tur också att husse din håller koll på dem så ingen grinig katt kommer och skrämnmer dem.

Arlo sa...

Tacka 17 för att du behöver ut efter det frosseriet! Och jobbat upp aptiten som väktare har du ju också hunnit med.

strövelstorpslagottona sa...

Du är då allt en duktig hjälpreda. Dom små pippina behöver din omsorg.
pussar

Hillman & Illersson sa...

Tänk va skulle din matte och husse göra utan dig, du är en riktig hjälpreda, fast de belönar dig verkligen. Plättisar är smaskens, tycker vi. Söta pippisar, i holken fast väldans små.

Taxkramisar.

Kasper sa...

En plätt för varje fågel kan jag se, plus en i bonus.
Det lönar sig tydligen att vara fågelvakt. Kanske ska be mina katter kolla om det finns några i närheten som jag också kan vakta - NEJ, katterna ska jag förstås absolut inte fråga!!!!

Malte och Snoken sa...

vilka dunhögar! söt söta!!
du ser nästan besviken ut när du tittar på plättarna, vi förstår precis! VAR är grädden liksom?! gu´så taskigt!! skithusse/matte!!