onsdag 23 juni 2010

Tur och otur

Det blev en liten tur igår. Husse har länge pratat om att cykla medan jag springer bredvid, men det har bara inte blivit av. Igår, när jag varit ute på egen tass ett tag, kom han cyklande en bit hemifrån. Han stannade bredvid ett par med en irländsk setter och frågade om dom sett en svart lurvig hund nån stans. "Ja, DÄR - han har följt efter oss ett bra tag för vi har en löptik"" sa hussen och pekade på busken jag gömt mig i. Min husse ropade: "Ludde KOM!" så jag tyckte det var bäst att komma fram, och sedan fick jag springa kopplad bredvid medan han trampade hemåt, så det blev en cykeltur i alla fall.Sen hade jag otur också. Den elaka grannhunden som blev så avundsjuk när jag pratade med hans tikar, rusade ut på vägen och hoppade på mig och bet mig i svansen. Jäklar vad min husse och hans matte blev arga och skällde på honom.Nu kan jag inte vifta på den som vanligt, utan den hänger bara ner lite slappt när jag går. Jag hoppas att den blir bra snart så jag kan visa att jag är en glad en.Förresten, det är visst många fågelvalpar som flyttat hemifrån nu... Nattkramar, Ludde

8 kommentarer:

Kasper sa...

Nämen stackars, stackars dej! Den där turen slutade verkligen oturligt.
Hoppas att inte svansen gör alltför ont åtminstone! Du behöver väl inte till nån vette?
Måste kännas väldigt svårt att vilja vifta med sin svans men inte kunna.
Många tröstisar från mig och matte!

strövelstorpslagottona sa...

Se det så här, du fick i alla fall "cykla". Jädrans så svårt det ska va att stämma träff med flickorna på egen tass. Hoppas du inte blev illa skadad.
pussar

Arlo sa...

Nämen stackare! Hussen kanske inte var på sitt bästa humör när ni cyklade och så ett svansbett! Fy tusen vilken skitdag du haft! Krya på dig och kom igen till med svansvift till midsommar!

Hillman & Illerson sa...

Stackars, stackars dig bara inte din svans är av för det finns mycket kotor i den och svansen är en känslig sak, säger matte. Du får vila svansen vi vet ju att du är en glad kille ändå, utan att du behöver vifta med svansen.

Krya på dig taxkramisar och masssor med missömmer-taxpussar till svansen.

Sigge sa...

Hoppas, hoppas att din svans blir bra snabbt så du slipper besöka vetten.
Ha nu en riktigt trevlig midsommar!!!!!

Malte och Snoken sa...

Men stackars stackars svansen!!! vilken otrevlig grannhund som blev avundsjuk för att du har sån tur med damerna!!
hoppas svansen tar sig snabbt igen! man måste ju kunna bli glad ju!!
tröstepussar

Edith sa...

Fy farao vilken dum grannhund som hoppade på dig och bet dig i svansen. Hoppas du snart blir bra igen och kan vifta som vanligt. Colliekramar

Hector sa...

Nämen stackars dig och din svans. Det måste göra jätteont. Tröstepuss från mig kommer här !